Paard eet steeds minder graag zn luzerne sinds magnesium?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Paard eet steeds minder graag zn luzerne sinds magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 22:18

Hallo,

Ik vroeg mij af of meer paarden luzerne niet lekker vinden. Ter ondersteuning gaf ik mijn paard luzerne. Hij is jong en nu we hem met het rijden oppakken hebben we dit besloten. Nu geef ik hem sinds vorige week zaterdag luzerne. In het begin ging het goed maar zie hem steeds minder graag van eten. Nu geef ik hem sinds gisteren magnesium erbij en nu lijkt hij het helemaal niet te willen. Vandaag stond hij mij verbaasd aan te kijken. Terwijl hij wel een snoepje aanpakt en als ik er brokjes overheen doet eet hij het ook. Net als hooi eet hij ook. Heeft iemand tips toevallig :+

Groetjes
Willemijn

SunnyHorse

Re: Paard eet steeds minder graag zn luzerne sinds magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:39

Welke variant geef je? De strootjes variant (?) of brok variant?
Mijn paard krijgt ook luzerne, stopte uiteindelijk ook met het eten daarvan. Nu ik de brok variant geef, gaat het weer goed. Ik had het idee dat de strootjes variant toch te scherp voor hem was.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 23:48

SunnyHorse schreef:
Welke variant geef je? De strootjes variant (?) of brok variant?
Mijn paard krijgt ook luzerne, stopte uiteindelijk ook met het eten daarvan. Nu ik de brok variant geef, gaat het weer goed. Ik had het idee dat de strootjes variant toch te scherp voor hem was.

Ja klopt ik geef de stro variant van Hartog. Hij neemt soms dan een hapje en dan gaat die verder met zn hooien zo gaat het af en aan. Ben benieuwd of hij het morgen op heeft.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 23:52

Eerst viel mijn paard er echt op aan. At smakelijk zijn bak leeg en dit werd steeds minder. Totdat hij het vaak ook gewoon liet staan.
Met de brok nergens last van.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 02:06

Ik herken dit wel een beetje. Ik heb zelf ook een jong paard wat enorm in een groeispurt zit (1.80 en wordt deze maand 4 jr) en hierdoor eigenlijk 'lelijk' is geworden en niet meer op gewicht. Lucerne (het grasachtige/hooi soort) werkt wel goed bij hem. Maar tegenwoordig lust hij het niet zonder iets anders erbij. Over het algemeen voer ik het samen met muesli of sportbrok, en dat gaat wel oke.