Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SusanH schreef:Idd een schema aan de da vragen. Wij moesten destijds eerst een week of wat stappen onder de man, opbouwen naar 30 minuten. Gaat dat goed dan het draven opbouwen 2 minuten, 2 weken later 4 min enz tot je 10 minuten kan draven. Gaat dat goed kun je de galop erbij pakken en ook met 2 minuten per 2 weken opbouwen. Wij reden trouwens gewoon in de bak. Meestal binnen omdat hij daar het meest relaxed was.
Amyyy schreef:boxrust is best wel achterhaald bij peesblessures...
Gewoon de dierenarts vragen om een schema. Wij zijn weer aan het opbouwen na een peesblessure, wandelen 30 minuten of 20 minuten onder het zadel. Volgende week weer een echo en dan vervolgplan bepalen. Paard staat gewoon buiten de hele dag, we hebben wel laserbehandelingen en magneettherapie gedaan.
Sizzle schreef:Pff wat een lange adem he zo‘n peesblessure.
Ik stapte vrijwel alleen maar onder de man en op het harde omdat mijn paard aan de hand of op zand explodeerde.
Ik zou in jouw geval iedere 2e dag doen, dan zou je voldoende herstelfase moeten hebben.
Chesss schreef:Ik ben met mijn paard aan revalideren van een aanhechting tussenpeesblessure van het achterbeen.
We zijn begonnen met zes weken twee keer per dag 25 min stappen liefst op het zachte aan de hand. Toen echo, 6 weken 40 mijn stappen onder de man, ik deed dit elke twee dagen en dan dag aan de hand. Na controle mochten we 20 min op harde instappen en 3 keer 2 min draven. Vanaf dat moment ben ik met tranquigel gaan rijden aangezien die van mij ging flippen. En moet zeggen dat ik ook angstig werd om explosie te voorkomen. Inmiddels zijn we in de volgende fase aanbeland, drie keer 3 min draven met 5 min stap ertussen en gaan we galopperen. Ik vind mega moeilijk ook omdat je het liefst bolletjes plastic om ze heen wilt leggen en ik ging ook zo rijden. Ik rijd nu 2 Dgn. En dan dag aan de hand stappen en dan weer twee dagen rijden.
Succes!