Herstelproces drukplekken versnellen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewop113

Herstelproces drukplekken versnellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 21:13

Hi,

Omdat ik het toch nergens kan vinden open ik toch maar een topic.
Helaas zijn er bij mijn paard drukplekken geconstateerd :( . Per direct ga ik er niet meer op rijden en train ik haar nu aan de hand. Zadel wordt nagekeken en fysio is al ingeschakeld. Dit is de vorm waarbij de drukplekken niet zichtbaar zijn door witte haren. Zgn; gesloten drukking, dus alleen voelbaar.

Wat kan ik voor mijn paard doen om het herstelproces te versnellen? Een tijd niet rijden lijkt mij vanzelfsprekend.
Zijn er nog behandelmethodes, of helpt een dagelijkse massage?

ninne1

Re: Herstelproces drukplekken versnellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:56

Misschien de producten van Traumeel? Kan inwendig en uitwendig gebruikt worden. Is voor kneuzingen, zwellingen, spierpijn enzovoort. Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er positieve dingen over.

Pollewop113

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 22:56

ninne1 schreef:
Misschien de producten van Traumeel? Kan inwendig en uitwendig gebruikt worden. Is voor kneuzingen, zwellingen, spierpijn enzovoort. Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er positieve dingen over.

Oké, bedankt voor de tip! Ik ga er naar kijken.
Er zijn zat paarden die dit eens overkomt, het lijkt mij zo vreemd dat niemand hier extra aandacht aan besteedt