Mijn paard is een paar dagen geleden uitgegleden. Nu is haar spronggewricht iets dik en voelt warm aan. DA is ingelicht maar kan niet snel komen... duurt een aantal dagen. Nu vroeg ik mij af wat jullie denken wat het is. En wat ik nu het beste kan doen...
In draf loopt ze iets onregelmatig op zachte bodem. Stap is helemaal niets mis mee
Dan bel je een andere dierenarts ... als mijn paard iets heeft verwacht ik toch echt dat dierenarts zelfde dag of dag erna op stoep staat. Anders zoek ik een andere.
Als je zelf uitglijdt kan de plek waar je neerkomt ook wat dik en warm worden en pijnlijk zijn. Ik zou hier niet met spoed een dokter voor laten komen. Aangezien het paard in stap rad is en in draf op het zachte iets onregelmatig verwacht ik niet direct dat er wat stuk is. Koelen, lekker stappen en vrije beweging. Beest is niet van porselein.
Ik ben laatst van paardlief af geflikkert en heb drie weken met een hele donkerblauwe heup gelopen. Geloof mij dat ik liep als een cowboy. Heb geen dokter gezien en guess what.. Het is helemaal godd gekomen!
Niet teveel heisa, gewoon ff tijd geven en wat bewegen om soepel te blijven. Beetje verwennen en geen stress. Als het na 1,5 week alsnog niet voldoende weg getrokken is kun je altijd nog paniekeren.
jessicadv
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-19 14:12
Cheminee schreef:
Veel bewegen is belangrijk. Je zou kunnen koelen om wat zwelling te onder drukken.
Heeft hij koorts?
Gelukkig heeft ze geen koorts. Ze oogt gewoon gezond
Koelen en vrije beweging geven is altijd goed. Als het paard normaal in de wei staat zou ik hem nu ook gewoon lekker in de wei zetten. En als het na een dag of 10 nog geen fractie veranderd is zou ik wel de dierenarts inschakelen.