Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rona schreef:Ik heb ook altijd te horen gekregen dat ze niet mochten rollen. Liggen mag wel maar niet rollen. Mij werd altijd aangereden om aan de hand te stappen dus ik vind het raar
Ik heb verhalen gehoord over mensen die t paard afstapten tot hij er letterlijk bij neerviel, want dat hoorde nou eenmaal zo..... even stappen is inderdaad wel goed maar t beestje is ziek en heeft weinig behoefte om de avondvierdaagse te gaan lopen.... Ellebel schreef:Inderdaad, t (langdurig) stappen is meer om de eigenaar rustig te krijgen dan dat t voor het paard nut heeftIk heb verhalen gehoord over mensen die t paard afstapten tot hij er letterlijk bij neerviel, want dat hoorde nou eenmaal zo..... even stappen is inderdaad wel goed maar t beestje is ziek en heeft weinig behoefte om de avondvierdaagse te gaan lopen....
ja sorry maar dat vind ik niet meer nuttig OF diervriendelijk, en ook in het geval van een krampkoliek heeft eindeloos doorstappen m.i. helemaal geen zin. Als je goed leest zie je ook dat ik het over LANG stappen had, idd 10 min per uur is wel okee maar bij langer is het effect al gauw weg en zit je een ziek dier (want ook biij krampkoliek hebben ze pijn en voelen zich niet lekker) onnodig te belasten.