Ik heb nu net ongeveer een jaar mijn eigen Shetlander. Helaas heb ik het idee dat het niet goed gaat met haar

Ik zal even omschrijven welke verandering ik zie.
De pony (genaamd Meissie) is vroeger van een kinderboerderij geweest. Ik verzorgde haar daar al best lang. Altijd als je met halster in die wei ging lopen, was ze enorm druk en enthousiast en springen deed ze heel graag. Toen de kinderboerderij ging sluiten, heb ik haar overgenomen en is ze in een groepje van 4 andere Shetlanders komen te staan. Omdat dit plekje niet echt van mij en mijn ouders was, hebben we haar verhuisd naar een ander plekje. Dit was wel echt van ons. Na twee maanden hebben we een andere Shetlander erbij gezet. Meissie was eerst een beetje de baas over haar, maar dat veranderde snel. Indy (de andere Shet) werd de baas en jaagt haar wel vaak weg met eten. Niet als ik hooi geef, want de hooiruif is groot genoeg om ze allebei te laten staan op hun eigen plekje en dat ze elkaar niet in de weg staan. Wanneer ik brokken gaf, (die ik nu geef als bijvoer omdat Meissie ook te mager word) kwam Indy Meissie weg jagen als haar eten op was. Nu geef ik ze allebei op een aparte plek brokjes. Indy krijgt echter niet heel veel, omdat zij wel op een gezond gewicht is. Toch zie ik nog geen verandering, want ze blijft mager.
Ook merk ik dat ze heel erg sloom is geworden. En zoals ik al beschreef, was ze altijd erg enthousiast met rennen door de wei en springen. Dit is pas verminderd na de zomer, dus dat was al op het nieuwe plekje. En toen stond Indy er ook al bij, dus het zal niet kunnen liggen aan dat ze geen maatje had.
Ik weet niet of dit er misschien bij hoort, maar erbij vermelden kan altijd; Als ik met Indy ga lopen, maar dan niet in de wei, maar ergens waar Meissie haar niet meer ziet, gaat ze enorm hard hinniken. Ze word dan altijd heel erg zenuwachtig en het liefst wilt ze mee. Maar ik ben vaak alleen en ik vind het zelf niet zo prettig om met twee paarden te lopen, soms doe ik dat wel, maar vaak loop ik met alle twee apart.
Ik hoop dat iemand weet wat dit is. Ik heb zelf het idee dat het slome gedrag en dat ze mager word iets met elkaar te maken heeft. Het lijkt me trouwens niet dat het komt omdat ze ouder word, want toen Meissie 14 was, was ze nog heel druk en het is echt in een paar maanden heel erg veranderd.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Als jullie willen dat ik foto’s plaatst van hoe ze er eerst uit zag en hoe nu om het verschil qua breedte te zien, kan ik dat wel doen.
Groetjes Marije