EIPF

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horselovexl
Berichten: 32
Geregistreerd: 20-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 11:13

Paardenfann4 schreef:
Op bokt zit een aparte afdeling voor draf en rensport, daar kun je je vraag eventueel ook nog stellen. Misschien is er op facebook ook een forum voor dravers, daar zou je ook nog naar kunnen kijken. De kliniek in Wolvega behandelt veel dravers, wellicht hebben die ook nog advies voor je.


Top. Dit heb ik gemist. Ik ga het daar plaatsen! Dankje

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:36

Ik denk dat volgend artikel misschien kan helpen. Het EIPH betekend dus wel dat er ook bloedingen plaats kunnen vinden zonder neusuitvloeing. Bij neusuitvloeing ben je eigenlijk al te laat en moet je acuut stoppen en zorgen dat de bloeddruk omlaag gaat.

Het is niet de meest ideale situatie om te hebben in de sport. Dus blijven luisteren naar het paard is in het geval van EIPH echt noodzaak nummer 1. Er zijn verschillende producten op de markt die het symptoom kunnen bestrijden (want de oorzaak haal je nooit weg) maar mijn ervaring is dat het maar minimale verbetering geeft. Het paard heeft nog wel een dik aantal jaren recreatief kunnen werken maar erg minimaal. Zo’n twee á drie keer per week een half uurtje arbeid.

https://www.haygain.com/blogs/news-and- ... racehorses

horselovexl
Berichten: 32
Geregistreerd: 20-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 11:37

Oke nog even iets super doms van mij.... het heet natuurlijk eiph. Exercise-induced pulmonary hemorrhage.. weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Dovahkiin schreef:
Ik denk dat volgend artikel misschien kan helpen. Het EIPH betekend dus wel dat er ook bloedingen plaats kunnen vinden zonder neusuitvloeing. Bij neusuitvloeing ben je eigenlijk al te laat en moet je acuut stoppen en zorgen dat de bloeddruk omlaag gaat.

Het is niet de meest ideale situatie om te hebben in de sport. Dus blijven luisteren naar het paard is in het geval van EIPH echt noodzaak nummer 1. Er zijn verschillende producten op de markt die het symptoom kunnen bestrijden (want de oorzaak haal je nooit weg) maar mijn ervaring is dat het maar minimale verbetering geeft. Het paard heeft nog wel een dik aantal jaren recreatief kunnen werken maar erg minimaal. Zo’n twee á drie keer per week een half uurtje arbeid.

https://www.haygain.com/blogs/news-and- ... racehorses


Dankje!.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 25-03-19 12:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

lianne125

Berichten: 1431
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:18

Ekybleed van Audevard zou je kunnen proberen. Ik ben zelf fan van hun producten.

horselovexl
Berichten: 32
Geregistreerd: 20-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 16:19

lianne125 schreef:
Ekybleed van Audevard zou je kunnen proberen. Ik ben zelf fan van hun producten.


Dankje! Ga ik daar ook even naar kijken.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:46

lianne125 schreef:
Ekybleed van Audevard zou je kunnen proberen. Ik ben zelf fan van hun producten.


Enybleed is inderdaad een goeie, wordt vaak ook aangeraden door DA's.
Welke dierenarts heb je geconsulteerd? Paarden kliniek Wolvega doet veel sport paarden en dravers, die hebben dus veel ervaring met zo'n aandoening mocht je extra advies willen

horselovexl
Berichten: 32
Geregistreerd: 20-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 21:52

Odetje92 schreef:
lianne125 schreef:
Ekybleed van Audevard zou je kunnen proberen. Ik ben zelf fan van hun producten.


Enybleed is inderdaad een goeie, wordt vaak ook aangeraden door DA's.
Welke dierenarts heb je geconsulteerd? Paarden kliniek Wolvega doet veel sport paarden en dravers, die hebben dus veel ervaring met zo'n aandoening mocht je extra advies willen


Ik ben op de faculteit in Utrecht geweest. En mijn dierenarts aan huis had mij een kruidenmengsel geadviseerd voor de luchtwegen. Ik heb even gekeken en wolvega is voor mij best wel ver weg. Maar ik kan natuurlijk ook mailen en bellen. Bedankt voor de tip!