Emmett en of masterson methode?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Emmett en of masterson methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:33

Ipsilonka

Re: Emmett en of masterson methode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:41

Ik heb weleens Emmett laten doen bij mijn paarden. Heel bijzonder hoe zo weinig druk wel reactie kan geven bij de paarden!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:43

Ik heb zelf de 2daagse Masterson gevolgd, wat wil je weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:50

Caira, leuk!!
Gebruik je het regelmatig bij je eigen paard?

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen... voor welke “ problemen” gebruik je het/ laat je iemand komen...
Vinden de paarden het prettig...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:10

Anoniem schreef:
Caira, leuk!!
Gebruik je het regelmatig bij je eigen paard?

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen... voor welke “ problemen” gebruik je het/ laat je iemand komen...
Vinden de paarden het prettig...

De paarden vinden het heerlijk! Wat je doet is de aandacht brengen naar plekken en het paard gaat er zelf mee aan de gang. Bijzonder is dat je Masterson echt MET het paard doet. Zie onderstaand filmpje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:09

Cerder niemand?
Mijn dierenarts vertelde over masterson dus ben wat op gaan zoeken, maar kende het eigenlijk niet zo..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:04

Klopt, die had ik gevonden.
Maar ben ook erg benieuwd naar ervaringen ui eerste hand.

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:58

Ik heb ook de 2 daagse masterson cursus gedaan en had ervoor het boek al en veel filmpjes gezien. Paarden vinden het fijn en worden zeer relaxt. Eigenlijk gaat het ervan uit dat je niet echt iets fout kunt doen, en dat je altijd "onder de radar" blijft. Als bijvoorbeeld een paard gaat bijten of schoppen dan ga je duidelijk te ver. Je werkt aan 3 gebieden: nek/hoofd, schouders, achterhand en gaat uit van een integraal idee, dwz bijv. dat iets aan de voorkant kan voortkomen vanuit de achterhand. Je houdt steed het paard goed in de gaten: hij geeft aan of er spanning is of niet. En verder is het "less is more" dus zachte aanraking en bewustmaking van spanning. Een beetje het idee van de yogalerares die tegen je zegt "en nu ontspan je gezicht" waarbij je denkt WTF en vervolgens merkt dat je standaard je kaken aanspant.

Mijn paard is altijd een stresskip en die raakt meer in balans als ik regelmatig masterson doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:10

Leuk! Hij is te doen bij voest en lucie Klaassen dit jaar nog, zag ik...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:10

Leuk; Masterson!
Geinteresseerd geraakt na een workshop van Ellis Paardenmassage. Ik heb haar na de workshop laten komen voor mijn pony en ze gaat Alf nu gewoon "onderhouden" in zijn "well- being". Goed ook in het voor zijn van blessures, zeker omdat mijn pony van alles mankeert.

Ze heeft toen naast de reguliere massage ook Masterson toegepast en Alf vindt het wel wat.
Ik ga het boek zodra nieuwe salaris er is ook bestellen. Lijkt me heel interessant :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:02

Boek is super leuk.
Ik hoop dit jaar of
Volgend jaar de workshop van twee dagen te kunnen doen..