dik achterbeen (pees en kogel) maar niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xdaniejelle

dik achterbeen (pees en kogel) maar niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:49

Hi,

Een aantal dagen geleden zag ik dat mijn paard een dikke pees en kogel had, en zeg maar iets boven de pees een wondje, dus waarschijnlijk door een trap van een ander paard. Hij liep niet kreupel. Maandag en dinsdag kwam hij net uit de wei en was alleen de kogel een beetje dik. Vandaag toen ik kwam was hij nog niet op wei geweest en was de pees én de kogel dik. Ben +- uur gaan stappen en daarna was de zwelling bij de pees bijna volledig weg, maar de kogel blijft een beetje dik. Het is niet warm, maar er zit wel duidelijk vocht.

Iemand enig idee wat dit is?

Dioxide

Re: dik achterbeen (pees en kogel) maar niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:55

Blijven stappen, koud afspuiten en opletten dat het been alsnog niet helemaal dik/warm wordt en je paard ziekig gaat ogen (Einschuss). Grote kans dat de dikkere kogel door het langere binnen staan komt (semi-stalbenen) :)

Waarschijnlijk heeft hij gewoon een tik gehad, kijk het eventjes aan imo.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:06

Ik lees even mee haalde mijn paard gister van stal met exact hetzelfde, heb al het een en ander lopen zoeken op internet maar daar wordt je wel erg bezorgd van :oo Weekend nog maar even aankijken met lopen en koelen denk ik... Hoe gaat het nu met jouw paardje?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:38

Mijne had ook een wat dikke kogel en dat bleek een breuk in het sesambeentje te zijn. Nu bijna een jaar onderweg met revalidatie. Als je het niet vertrouwt laat dan foto/echo maken.

xdaniejelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-19 21:50

Thanks voor de reacties, het is gelukkig niet meer dik en weer helemaal normaal!