Droes en opbouw

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KayleeJane

Droes en opbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 00:45

Hoii,
Bij ons op stal is een tijdje geleden droes uitgebroken. Al die tijd bleef mijn paardje bespaard, maar helaas werd ook hij ziek. 2weken verhoging gehad en een dag of 5 koorts tijdens die 2weken verhoging. Geen abces aan de buitenkant gehad, maar waarschijnlijk wel van binnen(keel). Als hij van de grond at ging dit lastig en liep het witte drek uit zn neus als een waterval! Maar ook alleen als hij van de grond at. Nu is hij sinds zondag koortsvrij en het “snot” loopt er niet meer uit sinds maandag. (Heeft van woensdagavond tot maandag geduurd dat snot tijdens het eten). Meneer voelt zich ook al sinds zondag in 1 klap topfit, maar leg maar eens uit dat ze zich moeten gedragen hahaha
Vandaag(dinsdag) met wandelen aan de hand besloot hij ook even compleet uit plaat te gaan voor een moment. Daarna nog wel koortsvrij! Dus het lijkt geen effect te hebben op zn lichaam.
Nu wil ik hem niet te snel overvragen zegmaar, maar hij vreet zichzelf nu al op.
DA zegt als hij zich goed voelt en hij is na een week nogsteeds koortsvrij kan je op zijn kunnen denken aan opbouwen(stappen onder de man)
Maar nu vraag ik me ook af wat de mening van andere is?
Dus bij deze wat vinden jullie? Te snel of niet etc?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:43

Mijne had precies hetzelfde. Tijd koortsvrij, ik ging skiiënd door de bak (ik, redelijk zwaar, ponylief een slanke shet := ) . Maar na een week toch weer flinke koorts en toen is zijn abces alsnog gekomen en open gegaan.

Blijf hem dus goed in de gaten houden en temperaturen :=
Heb je een abces gevoeld? Die van mij had het tussen zijn kaken in (die holte onder zijn kin) ipv. Zijn hals namelijk.

Die van mij is daarna nog 6 weken in quarantaine geweest, en daar hij heeft hij sowieso niks gedaan (mocht niet uit die stal) en na 6 weken vond ik hem nog niet 'topfit'. Hij is per 1 juni uit quarantaine gegaan, en ik ben pas in november/december weer aan de slag gegaan omdat hij toen lichamelijk weer 'oke' was.

Jij kent je paard uiteindelijk het beste :))

KayleeJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 08:13

xZiva_ schreef:
Mijne had precies hetzelfde. Tijd koortsvrij, ik ging skiiënd door de bak (ik, redelijk zwaar, ponylief een slanke shet := ) . Maar na een week toch weer flinke koorts en toen is zijn abces alsnog gekomen en open gegaan.

Blijf hem dus goed in de gaten houden en temperaturen :=
Heb je een abces gevoeld? Die van mij had het tussen zijn kaken in (die holte onder zijn kin) ipv. Zijn hals namelijk.

Die van mij is daarna nog 6 weken in quarantaine geweest, en daar hij heeft hij sowieso niks gedaan (mocht niet uit die stal) en na 6 weken vond ik hem nog niet 'topfit'. Hij is per 1 juni uit quarantaine gegaan, en ik ben pas in november/december weer aan de slag gegaan omdat hij toen lichamelijk weer 'oke' was.

Jij kent je paard uiteindelijk het beste :))

Zelf het abces niet heel duidelijk gevoeld maar DA zei dat het heel diep zat. Pff wel heftig zeg!! Wist wel dat je er lang zoet mee kon zijn maar dit is best heftig! Hoop zo dat mn kereltje het nu gehad heeft