Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Julius_22 schreef:Maar het is omdat ik een paard ga kopen en ik alles al is op voorant wil uitrekenen hoeveel het mij per maand zou kosten.
Julius_22 schreef:Maar het is omdat ik een paard ga kopen en ik alles al is op voorant wil uitrekenen hoeveel het mij per maand zou kosten.
tamary schreef:Waarom 2x/jaar enten? En waarom deze cocktail? Rhino is eigenlijk voornamelijk voor drachtige merries belangrijk, al zou je die liever niet overal heen slepen en met veel andere paarden in contact laten komen, waardoor noodzaak van Rhino enten twijfelachtig wordt. Tetanus is aboluut belangrijk, maar dekt zo'n 3 jaar. Influenza zou ong. 9 maanden dekking bieden en einde weideseizoen vaccineren is dan genoeg (herfst & winter is griepseizoen, net als bij mensen), tenzij een evenement dat je wil bezoeken 2x/jaar enten eist.
Wat is dus je reden om zo vaak en deze combi te kiezen voor vaccinaties?
En inderdaad, kosten varieren nogal per DA, kijk welke praktijken er in de buurt zitten en kijk op hun websites/bel ze voor prijsinfo en email ze anders voor advies qua wat en hoe vaak vaccineren (al zal je dan ook verschillende adviezen krijgen vermoed ik zo). Voor goede DA vraag je bij jouw toekomstige pensionstal/dichtstbijzijnde buren met paarden welke DA zij tevreden over zijn.