Stamceltherapie wie heeft ervaring hiermee??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Baileyislief

Stamceltherapie wie heeft ervaring hiermee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 18:41

Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hebben met stamceltherapie bij paarden.....
Met name paarden de botwoekering hebben en spat.

Chesss

Re: Stamceltherapie wie heeft ervaring hiermee??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:37

Botwoekeringen kan ik je niet bij helpen. Maar ik heb de aanhechting van de tussenpees in mijn paard zijn achterbeen laten behandelen met stamceltherapie en ik ben meer dan tevreden over het resultaat.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:06

Ook ik heb mijn paard bij een blessure van de tussenpees (welliswaar in een voorbeen) in laten spuiten met stamcellen. Naar mijn idee heeft dat echt bijgedragen aan een goed herstel. Maar met zekerheid is dat helaas niet te zeggen. De hele therapie is nog in experimentele fase. Voor mij was het echter dit of mijn paard maar gewoon op het land zetten en zien wat er gebeurt. Ik wilde mijn maatje de beste kans geven en ben voor de stamcellen gegaan.

Laat je wel goed informeren. Er zijn meerdere methodes van stamcellen winnen en daar zit echt verschil in. Ik vond dat Bodegraven het meest helder was in de uitleg. Zij waren ook heel eerlijk over dat het experimenteel is en ze geen zekerheden kunnen geven. Terwijl een andere praktijk het bijna als een soort wondermiddel beschreef. Mijn paard is dan ook in Bodegraven behandeld en daar ben ik erg tevreden over.

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:37

Mijn paard heeft vorig jaar stamceltherapie gehad voor artrose in het kroongewricht. Paard had toen al vergevorderde artrose met botwoekeringen. Bij mijn paard heeft het helaas niets gedaan, maar die kans zat er ook in vanwege de ernst. Wellicht dat bij minder erge artrose het wel zou aan slaan of in ieder geval positief verschil zou maken. Ik zou je DA je laten adviseren en dan zelf je afweging maken. Mijn DA heeft op mijn verzoek destijds een arts gebeld die vaker stamceltherapie bij paarden toepast.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:24

Ik ga me hier toch ook even melden, want ben erg benieuwd naar nog meer ervaringen. Gisteren is aangekondigd dat het uit zijn proefperiode is, en ook geslaagd is om op de markt te brengen. Ik heb contact gehad met het bedrijf GST en bespreek morgen de opties met mijn dierenarts.

Mijn paard heeft artrose in zijn rug en nek (kissing spines en spondylose) en waarschijnlijk ook in zijn rechter achterbeen. Wij rijden niet meer, enkel nog wandelen. Maar ik wil de hoop nog niet opgeven...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:34

@Calipslover, dat is deze:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... arden.html
Dat is wat anders dan stamceltherapie.

M.b.t. stamceltherapie, ook hier ervaring bij een peesblessure. We hebben het gedaan omdat het nieuwe peesweefsel beter, sterker wordt als je stamceltherapie toepast. Het is ondersteunend, verder hebben we net gedaan als bij iedere peesblessure: tijdje op rust en heel langzaam weer oppakken. Dat is heel goed gegaan en ik denk dat de stamcellen daar aan bij hebben gedragen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:39

Oke, dan maak ik best even zelf een topic aan. :)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:51

Hier ook heel positief!
Paard had een flinke peesblesure en de aanhechting was bijna door.
Wonderbaarlijk snel en goed genezen!

wanka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:42

ben ook benieuwd. wil t ook gaan doen voor mn pony. zij heeft t aan de knieen en er erg veel last van. een been aan elkaar andere nog niet. wie heeft t gedaan en goeie resultaten?