Bedankt voor de reacties al!
Ik heb het geluk dat hier ongeveer een 10 minuten rijden een verkoper zit van Equifyt, ze heeft wel een beperkt aantal varianten maar als ik tijdig een mailtje stuur besteld ze alles wat ik zou willen.
De prijs vind ik eigenlijk best meevallen omdat je toch wel lang toekomt met een zak. Hier krijgen ze voornamelijk gewoon hooi wat ik dan een heel klein beetje aan vul met Equifyt voor de vitaminen, mineralen en natuurlijke ingrediënten die erin zitten.
Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd vinden ze lekker.
Het word nu vooral een kwestie van voor welke varianten ga ik nu echt gaan...en dat vind ik best moeilijk.
Ik probeer sowieso voor de graanvrije producten te gaan.
Ze blinken hier allemaal als een spiegel dus denk dat dat wel goed zit.
Echter heb ik drie paarden met verschillende behoeften en dat vind ik moeilijk om tot een goede keuze te komen.
Ik heb een bwp merrie van 14 jaar, ze heeft een gevoelige maag en darmpjes en word snel dikker. (Momenteel staat ze ook op dieet) maar doordat ze magnesium bij krijgt moet ze een beetje hebben anders krijg ik het magnesium niet in haar.
Dan heb ik een quarter ruin van 8jaar.
Hij heeft geen specifieke behoeften, zit goed op gewicht.
En ons jongste van de hoop, quarter hengstje van vorig jaar, wordt in juni 1 jaar.
Hij mag iets voller, niet te maar vind zijn ribben iets te duidelijk voelbaar, zien nog niet maar hij zit nog vol in zijn wintervachtje dus zie je gewoon niet. Hij is twee weken geleden ontwormd. (De anderen ook hoor)
Alle drie krijgen ze hooi in slowfeednet, voerbal,... Zorg voor wat afwisseling.
De oudste krijgt een handje gold en flexseed voor haar magnesium.
De quarter krijgt. Gold (300gr)en flexseed(180gr).
Ons jongste krijgt (300gr) pré active en 50gr zupa, 300gr gold en 150gr flexseed. Het ene s morgens en het andere s avonds.
Plus altijd een magnesium liksteen en mineralen/vitaminen liksteen waar ze vrij toegang tot hebben.