Kan een paard tegen wol?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liefelola

Kan een paard tegen wol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 21:59

Hoi allemaal,

Ik wil een neusbontje gaan maken voor op mijn halster. Ik wil dit met wol gaan doen. (van die gekleurde bolletjes wol). Maar nu is mijn vraag, kan een paard hier tegen. Want het heeft kleur, dus er zitten kleurstoffen in, is dit bijv slecht voor de huid?

Alvast bedankt !

troi

Re: Kan een paard tegen wol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:07

Geen probleem voor de meeste paarden

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:19

Ik denk dat je paard misschien eerder last krijgt van de harde 'draadjes' die vaak in zo'n bolletje wol zitten. Zo'n bolletjes wol zijn namelijk niet echt daarvoor gemaakt.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:21

ik zou dan wel kijken naar kwaliteitswol, die je ook voor een baby zou gebruiken.

Mn moeder breit met andere wol wanneer het vestje voor een baby is bestemd (voor een pop ofzo wordt t goedkoopste garen gebruikt, maar is veel stugger, prikkeliger etc.)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 07:47

Let erop dat je katoen of wol koopt en geen nylon of acryl. Die gekleurde bolletjes wol zijn namelijk vaak niet werkelijk van wol gemaakt, want wol en katoen is duurder dan de kunststof variant.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:05

Google eens op straô. Heel veel bolletjes gebruikt voor versiering en geen paard heeft er last van.

Gewoon uitproberen voor een prototype, acryl is een stuk goedkoper en dan kan je altijd later echte wol kopen (ik neem aan dat het halster niet om blijft)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:18

T moet alleen niet gaan schuren