We rijden samen 6x per week dressuur op M-niveau. Ik train 45 min tot 60 min per dag plus 1x in de week heeft ze vrij. Af en toe krijgt ze 1 week vakantie of langer
Haar voorgeschiedenis uit het verleden:
Vier jaar geleden is erbij haar een stofallergie ontdekt door middel van endoscopie te maken plus dat er een longspoeling is afgenomen plus dat alles onderzocht is in laboratorium in Duitsland omdat ze het heel snel benauwd had. Eerst dachten we dat ze Astma had omdat ze zo snel buitenadem was. Ze staat daarom op een speciaal dieet die gegarandeerd stofvrij is. Ze is nu minimaal 6 jaar klachtvrij en heeft het daarna nooit meer benauwd gehad of wat dan ook. In het verleden is ze gebeten door meerdere teken. Maar nu lijkt het hele feest weer opnieuw te beginnen? Qua benauwdheid plus dat ze snel staat te pompen met haar flanken. Ze heeft geen grote neusvleugels tijdens de inspanning dus dat vind ik dan zelf wel weer raar omdat ze dat zelf voorheen wel had

Ik denk zelf aan de volgende opties 1. ze wordt oud 2. ziekte van Lyme 3. ze is iets te dik 4. ze heeft soms last van het wisselvallige weer?
Elke jaar wordt er standaard naar haar hartslag geluisterd door de dierenarts en die constateert zelf geen onregelmatigheden of andere afwijkingen. Alle longblaasjes zijn nog intact plus ze is negatief getest op (COPD). Dampigheid.
Voor nu wil ik eerst afspraak maken om haar bloed te laten onderzoeken op korte termijn en kijken wat daaruit komt. Maar wellicht zie ik de ouderdomskwalen over het hoofd die bij de leeftijd horen?
Ze is volledig geschoren dus warm kan ze het niet hebben

Ze heeft geen koorts of snot uit haar neus.
Het verhaal is inmiddels langer geworden dan ik had gehoopt. Alvast bedankt voor de moeite.