Gimme_Joy schreef:Ik ben er nooit als ze weer op stal gaan, maar ze vertelde me dat Joy altijd haantje de voorste wil zijn. Nu ia dat gedrag ook niet goed te praten uiteraard, ik heb haar dan ook even flink op haar nummer gezet vanmiddag.
Meissie fout. Als ze alpha is ga jij hoe dan ook dat er niet uitkrijgen. Dan is en blijft ze hoog in rang. Het enigste wat je dan kan doen is haar door middel van grondwerk zover krijgen dat jij de baas bent en jij bepaald wie er het eerste naar binnen gaat. Als een ander haar dan binnen zet, heeft die persoon of ook diezelfde macht, of ook niet en dan staat ze met dr smoel vooraan. Op dr nummer zetten ga je alleen maar het gevecht met haar aan, en die ga je hoe dan ook niet winnen. Dat is ook de enigste reden waarom ik Clips zo onder de duim heb, alpha van de bovenste plank, en die zal het ook wel allemaal even regelen. En alleen omdat ik zon greep op dr heb kan ik dr met handgebaren zelfs waar ze heeft te staan en wat mag en wat niet. Van een alpha kan je echt nooit een beta maken. nooit.
Gimme_Joy schreef:Of het heeft totaal niks met hengstigheid te maken en trek ik misschien wel verbanden die er helemaal niet zijn... Want ik kan me niet voorstellen dat Joy nou ineens een hele nieuwe vorm van hengstigheid heeft uitgevonden

Lusteloos, tegen koliek aan, dunne mest is echt niet iets uit verband trekken. En nee Joy heeft geen nieuwe vorm van hengstigheid. Er zijn merries genoeg die om wat voor medisch probleem dan ook zulk gedrag hebben. Maar met al die paarden was en is dus iets aan de hand. En aan jou om dus uit te zoeken wat.
Even als verhaaltje, Daisy was nooit echt hengstig, ooit 1 keer wat klemmen op het been vanwege hengstigheid (in dr jonge jaren) maar meestal waren het de hengsteneigenaren (Pebbles van Sylva reageerde nogal als Dais hengstig was) op de wedstrijd die mij er attendeerden dat Dais hengstig was
Maar Dais had een periode ook dat ze niet lekker was in de tijd dat ze hengstig moest zijn (was toen 5 of 6 jaar oud). Niets echt aanwijsbaar, maar ik voelde het gewoon dat ze niet lekker in dr vel zat. Ben met haar toen naar een DA geweest en die voelde alleen maar onder haar buik door, en echt ik poetste elke keer als ik ging rijden en dan poetste ik daar ook, maar in dat geval de dame sloeg uit
niet te zuinig. Zo Dais-on eigen. Onderzoek gaf als uitslag een baarmoeder ontsteking. Heeft ze medicijnen voor gehad en nooit weer gekregen. Het geeft alleen maar aan dat signalen dat er iets niet klopt heel klein kunnen zijn, en als je het gevoel hebt dat er iets niet klopt, laat het dan onderzoeken.