Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarritdeG schreef:Och dit is zo'n vervelend probleem. Die van mij kreeg een kuur ventipulmin omdat hij acute bronchitis had. Het werd beter maar hij bleef af en toe pompen en een dubbelslag te hebben met het ademen. Uiteindelijk bleek hij een pollenallergie te hebben. Het is vooral belangrijk om de oorzaak te achterhalen want dan kan je behandelen. Ik heb uiteindelijk behandeld met accupunctuur en gelovend of niet het heeft bizar goed geholpen. Daarnaast krijgt hij in het pollen seizoen (wat nu al begint dus die van jou kan daar ook op reageren) druppels van de groene os en geef ik hem standaard een schepje fenegriek bij zijn voer. Succes ermee! Ik weet hoe vervelend dit kan zijn....
MarritdeG schreef:Owja ik heb die van mij ook op stofvrij hennepstrooisel met eucalypthus gezet en hooi inderdaad niet te droog voeren, ik geef nu een goeie kwaliteit voordroog, meer naar hooi toe, absoluut geen kuil en dat gaat prima.
Koekie73 schreef:Hoe is zijn temperatuur TS? En had hij dan ook snot omdat hij 2x antibiotica heeft gekregen?
Jet schreef:Het zou kunnen dat hij allergisch is voor de berkenpollen, dat bouwt vaak langzaam op voordat dat een probleem gaat vormen. Maar dat verklaart naar mijn idee het verslikken niet.
Ik zou als ik jou was echt zo snel mogelijk een scopie laten doen want dan weet je of zijn luchtpijp wel goed is. Het is bekend dat bij een deel van die kleinere rassen als shetlanders eenbepaalde afwijking aan de luchtpijp voorkomt, die naar mate ze ouder worden steeds erger wordt. De luchtpijp is dan op een gedeelte afgeplat en kan daardoor niet meer goed functioneren. Sabelschede trachea wrodt dat wel genoemd: https://www.google.nl/search?source=hp& ... DB5S-cGrck , hier vind je informatie daarover.
Ik hoop voor jou en je pony dat het onschuldiger is hoor, maar ik wilde het je wel even laten weten.