Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ManaChantal schreef:Ik probeer het filmpje elke keer te plaatsen nadat ik op "save" druk maar op een of andere manier plaats hij hem niet. Het gaat inderdaad om zijn voorbeen, als je in de "knieholte" drukt, moet het been normaal gestrekt blijven (omdat paarden die automatisch op slot zetten) maar rechts beweegt het been mee.
ManaChantal schreef:
GDG schreef:ManaChantal schreef:
Het is moeilijk met zekerheid te zeggen vanaf het filmpje maar zoals ik het zie zit er een flink verschil tussen de spierspanning en/of spierontwikkeling van beide benen. Links zijn de spieren goed ontwikkeld en mogelijk aangespannen, rechts zie je dat veel minder. Het lijkt er sterk op dat ze haar rechter voorbeen flink ontlast door meer gewicht op links te plaatsen.
Kijk eens goed naar haar, zie je verschil in spierontwikkeling tussen beide voorbenen? Of in spierspanning? Ik zou haar wel laten onderzoeken door de DA hoor, niet om dit testje maar om wat je verder schrijft (dat ze ook last heeft van haar rechterbeen).
emilyslaluna schreef:Mijn pony heeft hetzelfde, maar bij haar komt het denk ik doordat ze artrose in haar voorbenen heeft en daardoor het gewicht op haar achterhand zet. Ik weet het niet zeker, ze loopt verder prima lekker in de wei. Maar misschien ontlast jou paardje ook de voorbenen op die manier?
Thioro schreef:Citaat:Dat beest mankeert niks. Hij staat gewoon te leunen op links. En ik vind het bezopen om die handeling bij een paard te doen. TS vindt het denk ik ook niet prettig als iemand in haar knieholte staat te trappen. Sommige mensen...
Eens.
Weinig subtiel, maar eens.
ManaChantal schreef:https://youtu.be/GlijWGbtCkE
Ik heb het filmpje maar even via youtube gedaan, de link hierboven.
Ik heb het er niet met mijn hoefsmid specifiek over gehad maar hij heeft er met en zonder hoefijzers last van. Ik weet niet zo zeer of hij last heeft ervan, wat ik wel weet dat hij aan dezelde kant (rechts) vaker last heeft van zijn schouder, ik weet niet of dit een oorzaak/gevolg kan zijn? Ik weet ook niet of hij het altijd al gehad heeft (ik heb hem zelf pas een jaar) maar hij heeft er nu sowieso een half jaar 'last' van.