Het gaat om Menda, Haflinger van 9 jaar, iets aan de te volle kant maar daar wordt aangewerkt.
Zij loopt overdag op de weide tot een uur of 16.00 (straks weer langer) en eenmaal binnen krijgt ze voorgedroogd hooi.
Ze krijgt verder geen brok o.i.d alleen Pavo Vital en een handje Pavo Nature's Best (voorheen Agrobs NaturMineral met hun Muesli maar dit wou ze niet meer eten, dus de Pavo was in 1e instantie om te proberen).
Over het eten krijgt ze magnesium, wat gedroogd zeewier en beetje lijnzaadolie.
We zijn inmiddels begonnen met haar met dressuur en longeren oppakken en ik vraag me af of ze hier dan wel genoeg aan heeft.
Door het afvallen komt natuurlijk wel wat afvalstoffen vrij dus we zijn ieder geval begonnen met Puur Detox om haar daar in te ondersteunen.
Nu was ik verder nog op zoek naar iets om haar wat meer te ondersteunen in spieropbouw en conditie.
Mp mijn zoektocht kwam ik echt van alles tegen: appelazijn, Vitamine E (met of zonder Selenium), elektrolyten, wheypoeder, Luzerne, Esparcette, Kurkuma en noem maar op. En ik weet even niet meer wat wijsheid is

Appelazijn lijkt mij echt wel nuttig dus dat wil ik sowieso af en toe gaan geven.
Maar dan? Wat werkt in de praktijk goed en is veilig om aan een Haflinger te geven?
Of hebben jullie qua voer nog een ander idee?