Dag allemaal. Mijn paard heeft een bult op haar hoofd. In de zomer had ze het al. Tussen haar oog en oor, bovenaan de kaak. Het hoofdstel en halster vallen hier omheen. Een kleine harde bult. Aan de linkerkant. Het viel me toen pas op. Had ze dit al eerder? Of altijd al gehad? En nu zie ik dat de bult duidelijk groter geworden van is. Ik mag er aan zitten. Op duwen en aan frunniken. Ze lijkt geen pijn te hebben. Maar toch raar dat ze een bult heeft. Wat zou dit kunnen zijn? Ik dacht aan een oud trauma een de kaak. Maar dan is het raar dat de bult groter is geworden. Wie heeft er een idee?
ellepel
Geplaatst: 16-02-19 22:15
Ik denk dat een foto duidelijker is. Kun je die misschien maken??
Ik zou hier een dierenarts naar laten kijken, dit kan vanalles zijn..van een kieswortelontsteking naar een breuk/ scheur in het bot. De bult is in ieder geval imo te groot om te negeren.
Pandora2
Geplaatst: 17-02-19 15:10
Oeps ! Geen idee wat dit is. Lijkt in elk geval verbeend, maar dan zou het niet moeten groeien denk ik. RX laten maken zou je duidelijkheid kunnen geven.
Ik heb contact gehad met verschillende dierenartsen. We weten pas wat het is als het aangereikt wordt of na foto's. Opties; abces littekenweefsel ontsteking in de holte zwevende kies of een combinatie. Droes zou kunnen al is het wel een uitzonderlijke plaats maar ze toont verder geen klachten en heeft het al lange tijd dus dat zou onwaarschijnlijk zijn. Ik bel morgen de da voor een afspraak.
ellepel
Geplaatst: 17-02-19 22:33
Foto lijkt mij inderdaad nog het beste om te laten doen. dan kan toch het beste worden bekeken wat het is.
Vandaag hebben we een foto laten maken...een erratische kies. Waarom die er nu pas zit wisten ze ook niet. Ze heeft er geen last van dus we laten het zo.