Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eekhoornerik schreef:Ik zou haar echt niet serieus nemen. Wat een uitspraken! Ze heeft je paard nog geeneens gezien![]()
Lekker laten banketstaaf en op zoek naar een andere DA.
M1994 schreef:Zal het is navragen
Weet dat ie dit heeft gehad: https://www.plantsome.nl/products/kentia-howerd-howea
Maar ga voor je navragen hoe ze bij de lever uit was gekomen
kamille schreef:Waarom zet je m niet buiten met een regendeken op? Dan is ie uit de schimmel en in de frisse lucht. Probleem opgelost.
Jet schreef:Het is eigenlijk te ingewikkeld om uit te leggen voor mij, maar ik zal een poging doen. Een holistisch dierenarts werkt meestal met de oude Traditionele Chinese Geneeswijze. Daarin wordt het lichaam heel anders bekeken dan in de reguliere geneeswijze. Die Traditionele Chinese Geneeswijze kijkt altijd naar het hele mens, het hele dier en niet naar alleen de klacht op zich. Iemand die daar goed in is ingevoerd, weet uit ervaring en door jarenlange studie dat bij bepaalde klachten ( symptomen) bepaalde oorzaken horen. Die oorzaken zijn niet altijd in de reguliere geneeswijzen terug te vinden, maar ze zijn er wel echt.
In jouw geval heeft jouw paard een allergie, dat heb je gemerkt. Daar horen longklachten bij, dat is ook wel duidelijk. Maar hoe komt jouw paard aan die allergie? Dat word in de Westerse geneeskunde niet verder bekeken. Jij hebt gemerkt dat die schimmel in de stal was en dat bij een ander paard dat de "oorzaak" was. Maar waarom heeft dat paard er last van en is het opgeknapt door het paard daar weg te halen en die wanden schoon te maken, hebben andere paarden helemaal geen last en heeft het paard waar het hierom draait nog steeds last?
Er is dus nog kennelijk een dieper gelegen oorzaak daarvoor. En dat kan in de Holistische kijk op geneeskunde dus "vaak" liggen aan de Lever. Dat zegt niet dat je dat in een bloedbeeld terug vindt, maar de lever kan op andere manieren volgens deze zienswijze ook niet goed functioneren. Er zijn heel veel factoren die meespelen om tot de conclusie te komen dat het juist de lever is die niet goed functioneert en jouw holistische arts is kennelijk door alles tot die conclusie gekomen.
Een klein beetje uitleg vind je hier: http://www.dehelianthus-haarlem.nl/ziek ... ctuur.html en dan onder het kopje Astma en de Lever. Dit is gericht op mensen, maar dat geldt voor dieren eigenlijk hetzelfde.
Ik zou het zeker een kans geven, het is duidelijk dat je regulier niet verder komt en doordat er bij de Traditionele Chinese Geneeswijze verder gekeken wordt is daardoor verbetering of genezing in veel gevallen wel mogelijk.
Overigens wordt de Lever in die geneeswijze op verschillende manieren gezien, als het orgaan lever zoals wij dat in de reguliere geneeskunde kennen, maar ook als een groter "iets" dat weer met heel veel andere dingen verband houdt.
Zo zien zijn bijvoorbeeld een slechter leverfunctie bij stress ( iets op je lever hebben en daarmee niet uit de voeten kunnen levert westers gezien ook problemen op).
Als je meer wil weten hoor ik het wel van je, ik vind die Oosterse zienswijze erg interessant, maar sta wel met beide benen op de grond en ik probeer linken te zien met de westerse geneeswijze.
BravoT schreef:Oké mijn paard heeft eigenlijk vandaag het begin dat ik hem heb iets met zijn longen. Nu kan ik een heel lang verhaal typen maar ik ben door een vriendin doorverwezen naar een dierenarts die ook met een lecher antenne werkt en dus gedeeltelijk holistische is.
Citaat:Nu ben ik hier wat sceptische in. Ik heb haar gebeld en ze zegt gelijk dat het niet aan zijn longen ligt maar aan zijn lever. Doordat mijn paard 2 x gescoopt is bij de da en hier niks te zien was. Toen zij ze dus gelijk lever. Ik heb hem toevallig toen laten testen , speciaal op zijn lever en deze waardes waren goed en had geen ontstekingsbeeld in zijn bloed. Nu zegt ze dat je pas met 30 % procent afwijking in de lever dit in het bloed kan zien. Laten we er van uit gaan dat dit waar is. Hoe kan hij dan doordat ie last zou hebben van zijn lever hoesten !!!!!!!
Citaat:Ik zelf heb astma, de hoest variant dus niet altijd last van. Maar het zijn toch mijn longen.
Ik weet dat hij zoviezo allergische is voor schimmel. Mijn stal bleek dit op de muur te hebben maar dit zag je niet doordat de platen donker bruin waren en kwam er per toeval achter. Na de stal te hebben schoon gespoten is hij 90% opgeknapt.
Dus hij heeft een luchtprobleem !!! En nu zegt zij dus van niet . Ik snap dat ze hem misschien eerst moet zien maar als ze hem gaat behandelen als ze dit constateert dan wordt het eersr erger en daarna minder. Hij moet het eruit hoesten. Ik heb gezegd er over na te denken maar ik denk nu, hoezo uithoesten als hij geen long probleem heeft ???
Citaat:Wie snapt dit, weet dat er holistische da hier op bokt zitten en of wie heeft er goede ervaringen mee ??
BravoT schreef:Oké mijn paard heeft eigenlijk vandaag het begin dat ik hem heb iets met zijn longen. Nu kan ik een heel lang verhaal typen maar ik ben door een vriendin doorverwezen naar een dierenarts die ook met een lecher antenne werkt en dus gedeeltelijk holistische is.
Nu ben ik hier wat sceptische in. Ik heb haar gebeld en ze zegt gelijk dat het niet aan zijn longen ligt maar aan zijn lever. Doordat mijn paard 2 x gescoopt is bij de da en hier niks te zien was. Toen zij ze dus gelijk lever. Ik heb hem toevallig toen laten testen , speciaal op zijn lever en deze waardes waren goed en had geen ontstekingsbeeld in zijn bloed. Nu zegt ze dat je pas met 30 % procent afwijking in de lever dit in het bloed kan zien. Laten we er van uit gaan dat dit waar is. Hoe kan hij dan doordat ie last zou hebben van zijn lever hoesten !!!!!!!
Citaat:Ik zelf heb astma, de hoest variant dus niet altijd last van. Maar het zijn toch mijn longen.
Ik weet dat hij zoviezo allergische is voor schimmel. Mijn stal bleek dit op de muur te hebben maar dit zag je niet doordat de platen donker bruin waren en kwam er per toeval achter. Na de stal te hebben schoon gespoten is hij 90% opgeknapt.
Dus hij heeft een luchtprobleem !!! En nu zegt zij dus van niet .
Citaat:maar als ze hem gaat behandelen als ze dit constateert dan wordt het eersr erger en daarna minder. Hij moet het eruit hoesten. Ik heb gezegd er over na te denken maar ik denk nu, hoezo uithoesten als hij geen long probleem heeft ???
sanowa schreef:Het lijkt mij verhaal wel jaren geleden.
Ik had een haflinger die ook steeds hoestte, heel wat onderzoeken verder en de DA kon niets meer doen en hun vonden het einde verhaal...
Maar m'n haf was niet zo ziek om zomaar in te laten slagen vond ik ( ze hoesten heel veel maar was verder wel fit)
Omdat ik niet veel keuze had ben ik bij Eric laarakker terecht gekomen ( vond het eerst maar zweverig ) maar daar kwamen ze ook op de lever terecht dat die niet goed werkte, en heeft ze druppels daar voor gekregen en paard knapte zo op!
Echt ongelooflijk, dus ik ben echt anders nu gaan denken.
Dus mijn advies probeer het gewoon!
Janneke2 schreef:Mbt die link : eerst is 'holistisch', daarna gaat het over 'homeopathisch' - dat zijn 2 verschillende soorten. (Combinaties zijn mogelijk.)
De term holistisch plus de lecher antenne doen mij denken aan Erik Laarakker, mogelijk staat jouw DA wel op zijn site.