Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Janneke2 schreef:...er is een paard bij ons op stal dat ongeveer hetzelfde heeft, veroorzaakt door verklavinen in zijn darm.
Wel vind ik het typisch dat het bij jouw dier pas na een half uur optreedt, bij hem is het echt een opstartprobleem.
Stilstaand mesten is zo te lezen geen aangeleerd gedrag (en als je in een bak rijdt waar je de rommel op moet ruimen is het nuttig om het aan te leren).
kiki1976 schreef:Ik zou voordat je naar de kliniek gaat haar eerst ook eens wat langer longeren om te kijken of het probleem dan ook optreed
MarliesV schreef:Beste bokker,
* knip *
Het probleem:
Ik ben in het bezit van een 12 jarige haflinger merrie welke sinds een half jaar problemen heeft met het mesten tijdens het rijden.
* knip *
Caira schreef:Het eerste wat bij me op komt: past je zadel wel?
MarliesV schreef:Mocht het medisch niet zijn dan moet ik op zoek naar iemand die haar wel kan corrigeren. Zelf bereik ik haar niet meer en als het een trucje is geworden ben ik niet geschikt om haar het af te leren ben ik bang. Heb haar zelf beleerd, rijdt al meer dan 30 jaar en ben erg handig, maar soms moet je dingen misschien juist daarom uitbesteden.
MarliesV schreef:kiki1976 schreef:Ik zou voordat je naar de kliniek gaat haar eerst ook eens wat langer longeren om te kijken of het probleem dan ook optreed
Waarom Kiki? Wat verwacht je daar van?
Wil het natuurlijk wel doen (alhoewel we beide er een broertje-dood aan hebben) maar met welk doel?
Kliniek heeft wel gevraagd het gedrag als ze het vertoont te filmen, wat we dus ook gaan doen.