Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MyChoice schreef:Ik vind de enige echte goede basisbrok een vitaminebrok. Wat je voor de rest aan energie nodig hebt kun je aanvullen met Luzerne, bietenpulp of olie. Ik ben zelf fan van de producten van feral horsecare.
Wijslander schreef:Welke brok goed is, hangt af van de behoefte van je paard en je eigen wensen.
Voor mijn paarden betekent dat een vitaminebrokje met veel magnesium en vitamine e (Victorious Secret 200) die ik zelf nog aanvul met wat losse dingen. Voor mij ideaal, omdat ik zo per dag en training de hoeveelheden kan afstemmen.
Gizeppie schreef:Dit paard heeft meer nodig dan alleen een vitamine brokje. Het is een groot paard. Hij hoeft niet kei hard te werken (3x rijden en rest grondwerk en 2 dagen vrij)..
Gizeppie schreef:Wijslander schreef:Welke brok goed is, hangt af van de behoefte van je paard en je eigen wensen.
Voor mijn paarden betekent dat een vitaminebrokje met veel magnesium en vitamine e (Victorious Secret 200) die ik zelf nog aanvul met wat losse dingen. Voor mij ideaal, omdat ik zo per dag en training de hoeveelheden kan afstemmen.
Dit paard heeft meer nodig dan alleen een vitamine brokje. Het is een groot paard. Hij hoeft niet kei hard te werken (3x rijden en rest grondwerk en 2 dagen vrij)..
Gizeppie schreef:Wijslander schreef:Welke brok goed is, hangt af van de behoefte van je paard en je eigen wensen.
Dit paard heeft meer nodig dan alleen een vitamine brokje. Het is een groot paard. Hij hoeft niet kei hard te werken (3x rijden en rest grondwerk en 2 dagen vrij)..
SBravour schreef:MyChoice schreef:In welk opzicht niet? Energie? Eiwitten? Aminozuren?
Die van mij doen het goed op de active+. Hadden ook te weinig aan alleen DC.
Eiwitten zijn aminozuren.
Combi van Active en DC doen het goed hier!
Gizeppie schreef:MyChoice schreef:Active + al geprobeerd?
Is dat van vitalbix?
Romy1234 schreef:Die van mij had ook niet genoeg aan vitalbix daily complete, dus krijgt nu naast de daily complete een beetje active + ook van vitalbix bij, iets luzerne en sinds kort de lina mix van equifirst.
Daar lijkt ze het nu heel goed op te doen, vooral sinds de linamix die ik heb toegevoegd.
Maar goed is per paard verschillend natuurlijk