Mijn paard is een beetje aan de magere kant (zeker niet extreem mager!) en zijn flanken zijn wat ingevallen.
Nu ben ik al een weekje aan het googlen (want zolang heb ik hem) wat ik eraan kan doen om hem wat te laten bijkomen in zowel vet als spiermassa. Maar overal lees ik dat je veel eiwitten moet geven en laat dat net het probleem zijn.
Als hij teveel eiwitten binnenkrijgt gaat hij aan de diarree.
Hij krijgt momenteel 3x per dag een goede scherp Quattro van Mijten en 3x een grote klomp hooi (3e snede omwille van zijn eiwitgevoeligheid).
Maar hij lijkt niet bij te komen, hij lijkt zelfs nog een beetje magerder te zijn geworden.

We trainen 5x per week met hem, maar zeker niets extreem actief.
Vooral grondwerk en tijdens het rijden is dit max 1 uurtje met vooral stap en kleine stukjes draf (dit omdat zijn spiermassa dus nog niet op punt staat.)
Voor de zekerheid komt morgen wel de dierenarts om een keertje een bloed- en mestonderzoek te doen om toch zeker te zijn dat er geen worminfectie gaande is. Hoewel hij 2 weken geleden nog is ontwormt.
Heeft nog iemand tips? Liefst ook geen eten dat volzit met zetmeel. Ik heb liefst geen te harde stuiterbal. Het gaat ook om een tinker en geen sportpaard.