Waar is Kurkuma-zwarte peper voorpaarden allemaal goed voor?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Waar is Kurkuma-zwarte peper voorpaarden allemaal goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 11:51

Beste Bokkers ,

graag wik ik meer informatie hebben over paardenvoer supplement Kurkuma-zwarte peper voor paarden. Ik kreeg het advies om dit eens aan mijn tinkers te gaan voeren, ben gaan zoeken op Google en kwam het een en ander tegen waarvoor het goed zal zijn om Kurkuma-zwarte peper aan je paarden te gaan voeren.
Zo kwam ik ook een site tegen dat er 11 redenen zijn om Kurkuma-zwarte peper aan je paard te geven en dat zijn:1: Het is sterkt ontstekingsremmend 2: Het werkt kanker remmend 3:Het is een natuurlijke pijnstiller 4:Het verbeterd het leververmogen 5: Het is goed voor darmen en verteringssysteem 7:Verhoogd het weerstand 8:Helpt bij lever-gal kwalen 9:Helpt tegen overgewicht 10:Het voorkomt spierschade en helpt tegen spierpijn en 11:Het verlicht reuma/artrose/artritis en gewrichtspijn.

Ook heb ik gelezen dat het helpt bij stress en zijn ook het te ontgiften. Ik denk ook dat er nog meer redenen kunnen zijn waarvoor Kurkuma-zwarte peper voor paarden goed voor zijn en dat hoor ik graag van jullie.

Waarom het mij is geadviseerd is omdat mijn paarden zijn hun afvalstoffen beter af te kunnen voeren en dat het ook goed is voor het lever. En dat ze minder spierpijn hebben. En mijn paarden zijn te dik staan al op dieet. Maar werkt het ook echt bij overgewicht bij paarden ?

En hoelang en hoeveel voeren jullie Kurkuma-zwarte peper aan jullie paarden, is dat een kuur van 14 dagen of als onderhoudskuur van alle dagen en welke Kurkuma-zwarte peper poeder voeren jullie van welke firma? Ik heb paardenvoer supplementen van Pharmahorse waar ik heel tevreden over ben. Waarom dat het 100% puur en suikervrij en dopingsvrij is.

Graag hoor ik jullie ervaringen en hoe jullie er over denken over Kurkuma-zwarte peper.

Ibbel

Re: Waar is Kurkuma-zwarte peper voorpaarden allemaal goed voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:53

Er is maar één regel: wondermiddelen bestaan niet. Middelen die (zonder onderbouwing) claimen dat ze alle kwaaltjes van de wereld oplossen zijn wondermiddelen.
Dus...

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 11:55

Ibbel schreef:
Er is maar één regel: wondermiddelen bestaan niet. Middelen die (zonder onderbouwing) claimen dat ze alle kwaaltjes van de wereld oplossen zijn wondermiddelen.
Dus...

Daar heb je wel gelijk in.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:31

Mijn dierenarts zei:
Ze zijn er zo positief over omdat.. De negatieve effecten van Kurkuma nog niet bekend zijn, daarvoor is het nog te kort op de markt.

Dus ja.. Wat moet je ermee..

Er is een kurkuma wondzalf, daar ben ik wel erg tevreden over.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:36

Ik ken het alleen als golden paste. Dat is een mengsel van kurkuma, zwarte peper en kokosolie. Een wondermiddel zou ik het niet willen noemen, maar het lijkt erg goed te werken bij mijn paard met CPL.
Het is prima om het lichaam te helpen om afvalstoffen af te voeren, maar zorg er dan ook voor dat je suikerarm voert.
Brandnetel en kleefkruid is ook een fijne combinatie om thee van te trekken, om afvalstoffen te helpen afvoeren.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:48

jansje73 schreef:
Zo kwam ik ook een site tegen dat er 11 redenen zijn om Kurkuma-zwarte peper aan je paard te geven en dat zijn:1: Het is sterkt ontstekingsremmend 2: Het werkt kanker remmend 3:Het is een natuurlijke pijnstiller 4:Het verbeterd het leververmogen 5: Het is goed voor darmen en verteringssysteem 7:Verhoogd het weerstand 8:Helpt bij lever-gal kwalen 9:Helpt tegen overgewicht 10:Het voorkomt spierschade en helpt tegen spierpijn en 11:Het verlicht reuma/artrose/artritis en gewrichtspijn.

Heb je dit zelf geschreven of gekopieerd van internet?
Als het zo krom geschreven is in het artikel/advertentie zou ik er sowieso met een grote boog omheen lopen. Advertenties voor die “afval-wondermiddeltjes” voor mensen zijn ook vaak zo krom geschreven (lees: vertaald met Google Translate en klaar). Dat zegt al genoeg.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:54

Mijn arabier had al vanaf dat hij bij mij kwam (5 jaar geleden) een sarcoid tussen zijn voorbenen. Vorig jaar januari ben ik begonnen met hem kurkuma (zonder zwarte peper) aangemaakt met iets olijfolie door zijn voer te geven. Begin zomer kwam er "leven" in de sarcoid. Hij veranderde, werd iets bloederig en inmiddels is hij helemaal verdwenen. Er zit alleen nog een klein kaal plekje.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 13:36

Roodvos schreef:
jansje73 schreef:

Heb je dit zelf geschreven of gekopieerd van internet?
Als het zo krom geschreven is in het artikel/advertentie zou ik er sowieso met een grote boog omheen lopen. Advertenties voor die “afval-wondermiddeltjes” voor mensen zijn ook vaak zo krom geschreven (lees: vertaald met Google Translate en klaar). Dat zegt al genoeg.

Dit las ik zo op internet op een site en heb het zo ook overgetypt !

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 13:41

8nnemiek schreef:
Ik ken het alleen als golden paste. Dat is een mengsel van kurkuma, zwarte peper en kokosolie. Een wondermiddel zou ik het niet willen noemen, maar het lijkt erg goed te werken bij mijn paard met CPL.
Het is prima om het lichaam te helpen om afvalstoffen af te voeren, maar zorg er dan ook voor dat je suikerarm voert.
Brandnetel en kleefkruid is ook een fijne combinatie om thee van te trekken, om afvalstoffen te helpen afvoeren.

Mijn paarden krijgen voer van Metazoa Superfitbrox waar weinig suiker in zit. En heb nu ook van Pharmahorse brandnetel en kleefkruid besteld.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:51

Curcumine doet helemaal niets.
Wel in Petri schaaltjes, actief tegen van alles en nog wat, maar het wordt niet opgenomen door het lichaam.
De biobeschikbaarheid is nul, en het heeft dus geen enkel effect.