Dit is Vincenzo, een sheltlander hengstje, op 8 februari wordt hij 1 jaar oud. Hij is hier geboren, vader en moeder ook hier aanwezig. Hij is het 3e veulen uit deze combinatie en de eerste met dit probleem.
Ik zag afgelopen week plots dat hij een aantal gaatjes in zijn voortanden heeft. De bovenste laag is echt weggesleten, je voelt duidelijk deukjes. Ik zag het per toeval, hij heeft geen zichtbaar last met eten.
Hij staat 's nachts op stal met zn moeder en krijgt daar (ongeveer) 2 plakken hooi en 1 a 2 plakken stro. Verder 2 handjes Pavo Liga. Overdag staat hij met vader en moeder zo'n 8 uur op de wei ongeveer (onbeperkt gras nu, grote weide). Verder krijgt hij hooguit 2x per maand eens een wortel of appel, verder geen snoepjes.
Hij is momenteel lekker aan het puberen en bijt graag overal in, hij kan soms ook vrij ruw stoeien met zn vader maar ik geloof niet dat dit een oorzaak is van de kapotte tanden.
Ik heb deze foto doorgestuurd naar 3 dierenartsen maar zij weten het niet of geven een tegenstrijdig antwoord. Ik ben benieuwd of iemand dit eerder heeft gezien, mogelijke oorzaken weet en of dit eruit groeit of blijvend kan zijn?
De bedoeling was hem binnenkort te koop te zetten, maar dan zou ik graag iets meer duidelijkheid willen kunnen geven aan de nieuwe baasjes.
Iemand info? Ik hoor het graag