Zondag vond ik mijn paard op stal met een 3dubbel dik voorbeen ,niet warm niet mank... bij het afspuiten zag ik 3kleine wondjes,elk nog geen euro groot.. ik belde naar de da die zei dat dit zelf wel weggaat door te koelen en 10min stappen per dag. Nu de zwelling neemt geleidelijk aan af. Wonde word altijd mooi verzorgd. Maar toch heeft iemand enige tips wat misschien nog zou kunnen helpen eventueel kurkuma had ik me laten wijsmaken? Ik hoor het graag !
Dank jullie wel. Ik ga het zeker doen. Geef der nu ook brandnetel bij.. hopelijk heeft dit ook iets van effect. Ze kan binnen buiten ,heeft inloopstal en de groene leem ga ik morgen proberen. Fingers crossed
Locanda
Geplaatst: 31-01-19 06:01
Geen einschuss? I.m.o vreemd dat de DA niet langs komt?
Ik vind het ook vreemd dat de da geen actie onderneemt. Als ik mijn paard zo tegen kom (en dat is al 2x gebeurd) dan kan ik haar direct op de trailer laden om langs te komen of hij komt zelf langs, maar een behandeling tegen Einschuss gaat hij per direct starten. Zo voorkom je heel veel schade aan het been.
Is het mok?zoja geen groene leem! Dan sluit je het af als.het van de mok is dan is alles wat je doet niet genoeg dan moet er een da bij komen om antibiotica en vochtafdrijvers te geven
Sharonaa_
Geplaatst: 31-01-19 23:53
Locanda schreef:
Geen einschuss? I.m.o vreemd dat de DA niet langs komt?
Iets wat ik ook direct dacht. Mijn d.a. was er binnen een half uur toen ik belde, zat wel redelijk spoed achter. En idd maar goed ook, beginnend einschuss. Ook door een heel klein wondje veroorzaakt. Trekt het niet naar boven? Want dan moet je echt uitkijken!
Alleen bij je titel dacht ik al gelijk aan einshuss... Laat aub zo snel mogelijk een DA komen!
ElSea
Geplaatst: 01-02-19 00:21
Wat een onzin dat hier gelijk een da bij moet komen, je hebt nou eenmaal paarden die heftiger reageren op een wondje dan andere. Hou het gewoon goed in de gaten voor een dag of 3 en als het dan niet minder wordt kan je aan een dierenarts denken. De mijne staat regelmatig met wondjes en soms ook een dik been, als ik elke keer de dierenarts zou bellen had ik een lening kunnen afsluiten. Heeft er nog nooit wat aan overgehouden. Lekker buiten zetten, laten bewegen en ontsmetten met betadineshampoo. Daarna evt nog honingzalf en verder niks. Mocht het warm worden of echt absurd dikker dan de da bellen.
Bij einschuss zal je paard ook koorts ontwikkelen, dus temp in de gaten houden en het algemene beeld van je paard, verminderde eetlust of minder alert aanwezig zijn, meteen veearts erbij!
Mijn verzorgpaard die ik vroeger had, als zij een kleine wondje had, zette zij helemaal op.
en zij moest altijd gehecht worden. Want zij had geen vet onder haar spieren omdat zij een ex sportpaard was geweest ( military). Misschien ken je beter een veearts laten komen.