Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
EvaaxGucci schreef:Ik heb de woof wear mud fever boots! Ligt heel erg aan de situatie of ik ze aan zou raden of niet, weet namelijk zelf nog niet zo goed wat ik ervan vindt.
Kun je iets meer vertellen over waar je paard vaak mok heeft en op wat voor ondergrond ze 24/7 staat?
keshia schreef:Ik zou een paard niet zolang met beschermers om willen hebben staan eerlijk gezegd.
Weet niet of je een warmbloed hebt? Ik heb jaaaaaren een paard gehad dat 24/7 buiten stond. Inclusief een modderige voerplaats. Zij had 2 witte benen die standaard vol mok stonden heel het najaar. Heb alles geprobeerd aan zalfjes etc. Maar uiteindelijk hielp er maar 1 ding
En dat was: vaseline!
Je scheert heel de kootholte echt kaal op 1 mm. Voetjes wassen met.een zachte shampoo en droogdeppen/10 min aan de lucht laten drogen. En dan steek je 4 vingers flink in de vaseline en schep je er een flinke lik uit. Dat plamuur je in de kootholte. Dus echt heel de kootholte flink insmeren. Dat er overal ongeveer 0.5 cm laag in de hele kootholte zit. Dat blijft ongeveer 2 dagen zitten. En dan doe je het weer opnieuw. Zat er nog een restje op dan, dan spoot ik het enkel af met een zachte straal water. En dan weer vol smeren. Mocht het niet zo nat meer zijn voldoet 2x per week ook, mits de mok weg is dan. Gewoon volhouden ook al is de mok weg. Zo heb ik na 8 jaar tobben eindelijk dat paard mokvrij gekregen!
Muiz schreef:Als je de zoekfunctie had gebruikt had je mijn topic gevonden met ervaringen van andere bokkers
Muiz @ [HAR] Woofwear Turnout boot ervaringen
Ik heb ze nu net binnen, in Nederland zijn ze volledig uitverkocht. Heb dus nog geen ervaringen voor je maar vamaf morgen ga ik ze uitproberen
Poeky schreef:EvaaxGucci schreef:Ik heb de woof wear mud fever boots! Ligt heel erg aan de situatie of ik ze aan zou raden of niet, weet namelijk zelf nog niet zo goed wat ik ervan vindt.
Kun je iets meer vertellen over waar je paard vaak mok heeft en op wat voor ondergrond ze 24/7 staat?
Hmm, in wat voor situatie zou je ze al dan niet aanraden, en wat zijn tot nu toe zo wat de plus- en minpunten die je ervaren hebt?
Rechtsvoor heeft ze een wit sokje en dat is de enige plaats waar ze (tot nu toe) mok heeft. Het situeert zich ook duidelijk enkel in de kootholte, vrij standaard beeld van mok dus.
Hoewel ze 24/7 buiten staat is de omgeving eigenlijk erg redelijk. Zowel de schuilstal als de hooiruif liggen betonplaten onder die iedere dag volledig worden opgekuist. Enkel meteen rond de betonplaten ligt het in de winter wat modderig, maar ook dat is erg gematigd. Dankzij de betonplaten staan ze verder bijna altijd op een droge ondergrond.