Opleiding natuurlijk bekappen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Veraatje123

Opleiding natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 20:13

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht hier, dus ik hoop dat dit op de goede plek staat. Al langere tijd loop ik met het idee om professioneel paarden te gaan bekappen op natuurlijke wijze. Echter kom ik vooral cursussen tegen.

Nu wil ik absoluut niet aan andermans paarden komen zonder degelijke achtergrond. Een cursus van een of enkele dagen is in mijn ogen te weinig.

Weet iemand van jullie waar ik een opleiding kan volgen? In Nederland, België of Duitsland.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:17

Qua natuurlijk bekappen ga je met deze opleiding volgens mij de meest 'volledige' opleiding kunnen volgen: https://www.odisee.be/nl/permanente-vor ... ding/39262
Je kan op de facebookgroep 'Denken over paarden' veel over deze opleiding vinden, deze wordt nu voor het eerst georganiseerd.

Daarnaast is het dan het beste om zoveel mogelijk ervaring op te doen door met een professional mee te lopen. De dagen die Heleen Davies geeft zijn ook enorm leerzaam. http://paardenhoeven.info/blog/2019/01/ ... op-agenda/

Succes alvast! Ik heb met een simpele 1-daagse praktijkdag en veel oefenen onder begeleiding van een goede bekapper geleerd om mijn pony's zelf te kunnen onderhouden. Nu laat ik ze wegens tijdgebrek weer bekappen door haar, maar als ik weer tijd over heb ( :+ ) ga ik proberen er toch weer 1 zelf bij te houden.

Dennis

Re: Opleiding natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:25

Om zo veel mogelijk inzichten en ervaring te krijgen zou ik de opleiding tot hoefsmid volgen en daarnaast cursussen natuurlijk bekappen doen.

Dan heb je je zelf zo breed mogelijk geschoold, iets wat ik echt een pré vind.