Ik heb even een vraagje, ik ben in juli verhuisd met mijn shetlanders van stal aan huis naar pension/manege. Sinds september/oktober kwakkeld vooral Frodo wat met zijn gezondheid. Ze zijn beide flink verkouden geweest, koorts enzo. En zijn behandeld door de DA. Inmiddels hebben ze in november/december weer een kleine verkoudheid gehad. Dat was bij Bram. Hij had hier 3 dagen last van. En sinds gister (19 januari 2019) heeft Frodo weer een snotneus! Geen koorts, nog steeds hyperactief en stront eigenwijs.
Ze staan uit de tocht, niet veel stof, hele schone stal, hebben het warm genoeg want lekker warm *dekentje* en ze komen niet neus op neus in contact met andere paarden behalve elkaar. Wel staan er handelspaarden in de zelfde stal en zitten de kindjes van de lespaarden aan alle paarden. Ze krijgen ook wintermix van de Paardendrogist voor hun weerstand, gekocht toen ze zo ziek waren in september/oktober.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen voor ze om hun weerstand te verhogen of ze te helpen? Hiervoor de dierenarts laten komen is niet nodig. Ik weet waardoor dit komt. Ik zou alleen tips willen met bijvoorbeeld welke kruiden of homeopathie ik aan ze kan geven ter ondersteuning van hun weerstand!
Groetjes Anna & (_)(_) van Bram en Frodo

*Reacties over mijn dekens zijn niet nodig. Hier is een reden voor en die hou ik voor mijzelf