De vorige keer duurde de relatief lang voor ze helemaal bij was dus nu gevraagd iets minder te spuiten. Helaas werd ze halverwege de behandeling watvtoe wakker en heeft de dierenarts nog wat sedatie bijgespoten.
De behandeling was niet erg heftig.stukje dop verwijderd en wat gevijld, niets getrokken ofzo.
Na afloop van de behandeling moest is natuurlijk even wachten tot de verdoving zou zijn uitgewerkt. Alleen leek dit wel erg lang te duren. Paard leek na twee uur nog niet te kunnen slikken, stond met hoofd laag een begon te kwijlen. Contact opgenomen met de praktijk en daar gaven ze aan even af te wachten tot na het spreekuur zodat de dierenarts mij te woord kon staan.
Telefonisch contact gehad en dierenarts gaf aan het even een uur of twee aan te kijken omdat ze misschien toch wat heftig reageerde op de extra dosis. Paard stond stabiel en was redelijk alert op het niet goed kunnen slikken na dus dat durfde ik wel aan.
Toen ik terugkwam zag ik ineens dat haar hele neus was opgezwollen. Haar lippen waren zo dik dat ze ze amper kon bewegen. Ze had ook honger maar kon zo natuurlijk niet eten. Ze probeerde een plukje hooi naar binnen te zuigen..

Dierenarts natuurlijk laten komen en die heeft haar een injectie met pijnstiller en ontstekingsremmer gegeven. Daarna ging het gelukkig best snel beter. Omdat ik nu ook wist dat ze wel goed kon slikken heb ik haar dunne slobber gegeven wat ze redelijk naar binnen kreeg.
De dierenarts vermoed een allergische reactie, contactallergie, op de mondklem oid.
Heeft iemand hier weleens iets soortgelijks meegemaakt en wat was de oorzaak?
Wil dit in de toekomst natuurlijk graag voorkomen maar nooit meer een gebitsbehandeling is geen optie.