Hartelijk dan voor jullie reacties, ik ben hier heel erg blij mee want ben ten einde raad.
Het weiland is groot, ongeveer 2 hectare en ze wordt regelmatig verplaats naar een nieuw stuk weide maar ze zijn bijna allemaal even groot. Het gras laat ik altijd uitgroeien zodat het niet zo belastend is. Het vreemde is dat ze tot vorig jaar minder schuurde, minimaal om het zo te zeggen maar ze heeft wel altijd een klein beetje geschuurd, pas deze zomer werd het erg. Ik moet er wel bij vertellen dat ik er in de weer ben geweest met krachtvoeders, omdat ik merkte dat ze energie te kort kwam, ze is eigenlijk goed op gewicht geweest tot nu, omdat ze aanzienlijk meer stil staat nu aangezien ik zwanger ben.
Hooi geef ik haar maar eet ze niet als ze op de weide staat, ze kijkt er zelfs niet naar. Zou het overmatig schuren van deze zomer kunnen liggen aan het krachtvoer? Misschien ik eerder moet kijken inderdaad naar een vitaminebrokje? Wat zou ik haar dan kunnen geven?
Helemaal in het begin dat ik haar had en ze nog niet thuis stond had ik haar op een stal staan waar ze op een zandpaddock stond met onbeperkt ruwvoer (mooi droog kruidenhooi)en daar schuurde ze ook weliswaar ook minder dan afgelopen zomer. Ik gaf haar toen ook krachtvoer met granen dus zou het daar in kunnen zitten?