Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:51

Zijn de maag en de darmen goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 13:58

Maagzweren, leverbot, bloedworm inderdaad zou kunnen zeker gezien de tijd van het jaar

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:16

Als je er niet uit komt zou je bij Den Hoek (Laarakker) kunnen informeren of zij iets voor je kunnen betekenen.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:50

Niet alle antibiotica mag net zuivel. Dus ik zou dat goed checken. Bij doxycycline mogen de capsules in ieder geval niet met zuivel.
Appelmoes kan over het algemeen wel.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:51

Zijn de hoeven ook goed nagekeken? Gezien de onststekingswaardes zo hoog liggen misschien ergens een wond of iets dat is gaan infecteren naar de binnenkant toe? Maar dan zou er natuurlijk ook wel zwelling en dergelijken zijn... maar je weet nooit. Misschien ergens echt een klein wondje? Weet niet of ze daar even goed zo ziek van kunnen zijn.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:27

Als er zwelling zat in de oksel, zit daar dan niet de ontsteking? Is wel een hee lasting te bereiken plek helaas :(

Hopelijk krijgt hij het zelf en met antibiotica onder controle. Zo niet zal de koorts direct weer terug komen als je stopt met behandelen. Zo'n abces vindt zich uiteindelijk dan een weg naar buiten en gaat ergens draineren, maar dat duurt soms helaas heel lang.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:41

Waarom nou weer zo.n reactie dat bioresonantie kwakzalverij is, in dit geval kan het juist veel goeds doen.
Bioresonatie kan in dit geval veel goed doen, en nee het is geen kwakzalverij.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 20-01-19 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:13

BigBen schreef:
Bioresonantie is kwakzalverij.
Iedereen doet natuurlijk wat hij zelf wil,
maar ik zou mijn financiële middelen sparen voor betrouwbare zaken.
Het klinkt alsof dat wel eens nodig zou kunnen zijn.



Jij vindt het kwakzalverij.. Dat kan natuurlijk.
Maar ik heb teveel goede resultaten gezien om het met je eens te zijn.
Er zullen kwakzalvers tussen zitten maar dat is bij Frederique absoluut niet het geval.

Sancerre

Berichten: 624
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: Tussen de Veluwe en de Ijssel

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:30

Inderdaad Frederique!! Heb er zelf erg goede ervaringen mee!!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:00

Wat rot, die onzekerheid en dat het maar blijft duren :\

Ik herken jouw verhaal wel, maar dan gaat het toch om een ontsteking of tumor die ergens zit en die, als het al zo lang suddert, waarschijnlijk te groot is om door medicijnen op te lossen.
Ze hebben bij mijn paard moeten zoeken waar het probleem zat, de zijkanten van zijn lijf zijn geschoren en vervolgens zijn ze alle organen af gegaan. Als laatste kwam pas de milt aan bod en daar zagen ze een afwijking. Deze bleek geheel ontstoken, daar konden geen medicijnen tegenop.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:19

marleen_usar schreef:
Waarom nou weer zo.n reactie dat bioresonantie kwakzalverij is, in dit geval kan het juist veel goeds doen.
Bioresonatie kan in dit geval veel goed doen, en nee het is geen kwakzalverij.



Hier moet ik Big ben wel gelijk in geven, er stond iemand bij ons stal die dit deed.Er zijn ongeveer 10 paarden behandeld door haar en je raad het denk al. Veel geld kwijt en geen 1 paard is er ook maar iets mee opgeschoten..Kan ik niemand aanbevelen

Jids43
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-07-17
Woonplaats: Angeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:27

Elco schreef:
marleen_usar schreef:
Waarom nou weer zo.n reactie dat bioresonantie kwakzalverij is, in dit geval kan het juist veel goeds doen.
Bioresonatie kan in dit geval veel goed doen, en nee het is geen kwakzalverij.



Hier moet ik Big ben wel gelijk in geven, er stond iemand bij ons stal die dit deed.Er zijn ongeveer 10 paarden behandeld door haar en je raad het denk al. Veel geld kwijt en geen 1 paard is er ook maar iets mee opgeschoten..Kan ik niemand aanbevelen


Zoals al eerder gezegd zijn er veel kwakzalvers bij. Maar heb je iemand die het echt goed kan, dan kan het zeer zeker helpen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:11

Het heeft niets met de behandelaar te maken.
Bioresonantie is nonsens, om het even wie er aan de knopjes staat.

Er bestaan trouwens een tiental verschillende vormen van bioresonantie.
Telkens met hun eigen apparaat, hun eigen manier om diagnoses te stellen, en hun eigen manier van behandelen.
Eén ding hebben al die varianten met elkaar gemeen: veterinair en wetenschappelijk gezien is het complete onzin.
In veel gevallen is het bewust opgezet om niets vermoedende mensen zoveel mogelijk geld uit de zakken te halen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:32

De discussie wel of geen kwakzalverij misschien elders voeren?

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:08

Ik heb bioresonantie hier niet ter sprake gebracht.
Misschien met zinnige suggesties komen ?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:35

Klinkt als dat er ergens in het lichaam een ontsteking suddert. Zelf een keer een merrie 3 mnd vanwege aanhoudende koorts aan de antibiotica gehad, enkele maanden later kwam er bij de schoft een enorm abces uit. Helaas nooit helemaal genezen ondanks 2 operaties (terugkerend fistel).

Nena_Jelle
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 00:04

Jeetje heftig allemaal weer... Alle bovengenoemde organen zijn zorgvuldig nagekeken.

Van de zuivel combinatie die niet altijd Kan ga ik Dan even navragen had ik gelukkig nog niet geprobeerd.

Hij heeft inderdaad een zweling / eudeem onder zijn oksel gehad die zit er nu niet. Maar daar zijn wel de echos en fotos geweest en ook daar was niks op te zien.

We zitten nu een week aan De ab nog 2 weken te gaan. Vanmorgen was hij 38.0 vanavond 38.1 zo stabiel is hij nog niet geweest. Wel lekker even naar buiten in t zonnetje vandaag.

Ik Ben zo goed als radeloos en vind alle reactie geweldig. Ook ik weet niet of ik geloof in alle bovengenoemde opties, maar niet geschoten altijd mis. Ik neem alle tips en sugesties in sirieuze overweging, laten we elkaar niet afvallen omdat we in iets anders geloven.

Uiteindelijk hopen we allemaal dat onze kanjers gezond zijn en doen we daar alles voor! Of dat nu regulier is of hocus pocus. Het beste voor je dier.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Help, mijn paard is ziek, geen dierenarts die het weet.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:25

Misschien gek gedacht, maar is het hart nagekeken? Ook gezien de zwelling in de oksel? Wellicht een ontsteking aan (een onderdeel van) het hart?

Mijn paard heeft een hartprobleempje waardoor er wel eens vocht opstapelt in het okselgebied.

Nena_Jelle
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 01:50

MonteKarlo schreef:
Misschien gek gedacht, maar is het hart nagekeken? Ook gezien de zwelling in de oksel? Wellicht een ontsteking aan (een onderdeel van) het hart?

Mijn paard heeft een hartprobleempje waardoor er wel eens vocht opstapelt in het okselgebied.


Thanx voor je Reactie! Ja ook het hart is nagekeken en ziet er ook goed uit, niet eens een ruis wat nogal bijzonder blijkt voor een fries?? Geen idee.. Kwam ik bij de kliniek achter.