Arabesk schreef:Ja steunsels moet je wel (laten) bijwerken. Steunsels moeten niet te lang worden, want dat voelt voor een paard als een ingegroeide teennagel zeg maar, maar ze moeten ook zeker niet uitgepeld worden zoals sommige Strasser bekappers nog weleens doen. Deze hoef heeft inderdaad wel weer even een bekapbeurt nodig

Okee, top! Dankje, ik wist 't zelf even niet meer zeker
Pluttersput schreef:Zo vanaf de foto lijken de hoeven ook veel te lang, daar zou volgens mij een flink stuk af mogen. Daarmee dus ook van de steunders..
Ik zou hier niet zelf meer aan prutsen maar echt even een smid bij proberen te halen. En dan zelf daarna weer bijhouden. Maar dit gaat probleem geven als dat verder groeit..
De lengte van de hoeven vallen opzich mee, ik kan morgen wel even proberen een standfoto toe te voegen als je geinteresseerd bent. Ik geef je helemaal gelijk hoor, ik kan geen grote veranderingen maken aan de hoef. Punt is dat de hoefsmid nog best recent is geweest.
Maarja hij had de steunsels ook niet aangepakt en heeft ook nooit de flare in zijn hoeven goed weten te corrigeren. Heb dus wel een beetje mijn vraagtekens bij die hoefsmid haha...