[MD] Over welke therapieën zijn jullie tevreden
Ik was opzoek naar mijn ultieme dressuur droompaard. Ik wist van te voren dat ik een merrie wilde die veel go en looplust had onder het zadel qua kleur wilde ik een donkerbruin of zwart paard met voldoende maat die extra kon bewegen. Ik hield elke dat alle advertenties bij die erop Sporthorses en Marktplaats geplaatst waren goed in de gaten. Ik wist zowat elke advertentie uit mijn hoofd qua teksten en welk paard erbij die advertentie hoorde

Bij aankomst was ik overdonderd van haar knapheid en hoe lief ze was in de omgang. Onder het zadel klikte het meteen tussen ons en ik wist meteen dit paard wordt van mij zodat ik mijn dromen kan nastreven om er zover mogelijk mee te komen in de dressuursport. Na 2 maanden begon alle ellende dat ik met veel moeite nog op mijn paard kon rijden omdat ze heel erg vlug werd onder het zadel! ze werd zo vlug dat ik het zelf niet meer kon bijbenen terwijl ik genoeg ervaring heb met hele vlugge en sensibele paarden. Ik zei tegen mezelf dit klopt gewoon niet ze is zo enorm lief en makkelijk in de omgang dat ik een afspraak heb gemaakt bij de kliniek om haar helemaal binnenstebuiten te keren.
We zijn meerdere keren op en neer gereden met de trailer omdat niet alle onderzoeken op 1 dag ingepland konden worden gezien de tijdsduur van de onderzoeken. We begonnen met een Kreupelheidsonderzoek, daar kwam niks uit. Ze kwam vlekkeloos door de buigproef heen. Toen begonnen we met röntgenfoto's van de rug, daar kwam de prognose uit ernstige (kissing spines) op zeven lendenwervels

Mijn wereld stortte compleet in op dat moment dat ik hoorde dat ze zoveel had. Soms denk ik gewoon dat dit een vreselijke nachtmerrie is waar ik nog van moet wakker worden.
De toekomst is onzeker wat er nog mogelijk is voor ons niks is te garanderen alles wat kan is mooi meegenomen. Hoe moeilijk en verdrietig het ook is voor ons ze mag bij mij oud worden.
Ze heeft nu mesotherapie behandeling gehad om te zorgen dat ze geen pijn heeft. Samen met de dierenarts heb ik een trainingsschema opgesteld. Nu is het gewoon kijken wat er nog mogelijk is. Respect voor het paard staat voorop. Ik heb overwogen om haar te laten opereren, maar gezien haar Si en nek niet in orde zijn heb ik daar vanaf gezien.
Never Give Up