[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:14

Hier in Engeland zie ik ook n hoop websites die wel Dengie verkopen, maar de meadow grass niet (meer) online hebben staan (of niet op voorraad)..

Brexit voor nu lijkt me idd ook sterk, maar wel iets om misschien in je achterhoofd te houden voor de nabije toekomst (zal vast niet lang meer duren voor we weten waar we aan toe zijn...)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 15:53

Oke dan keek ik dus niet net mijn neus.

Ik mengde het met luzerne en compact grass. Vond ze heerlijk mengsel.
Maar dan moet ze het zonder gaan doen. :(:)

Ik concentreer mij ook nog helemaal niet op haar gewicht. Ze komt aan, dus dat is mooi. Ook geen idee hoeveel kg eraan is gekomen. :P

Ik heb 2 foto's van de wond op elkaar gelegd.
Afbeelding

Rood=nu
Blauw= begin

Afbeelding

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:01

Die laatste is echt confronterend hoe ver het nu al is genezen. Is echt nauwelijks te bevatten eigenlijk.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:07

Jeeeetje! Wat een enorm verschil! :D

Ook groot applaus voor jou, wat zorgen jullie toch super goed voor haar! :+:

BigOne
Berichten: 38315
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:08

Top reclame voor de zalf!!!!

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:16

En geen kale plek te zien, dat is helemaal briljant!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:24

Jeetje wat een resultaat in zo'n 6 weken!

Als ze zo snel herstelt... Vechtertje hoor

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:39

Echt bi-zar _O_ ook dat het gelijk zo mooi met haar teruggroeit. Helemaal niks van een litteken te zien

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:47

MariekeS_ schreef:
Echt bi-zar _O_ ook dat het gelijk zo mooi met haar teruggroeit. Helemaal niks van een litteken te zien


Haar groeit niet echt terug, ik denk dat het meer moet zien als dat de overgebleven (gezonde) huid oprekt en over de wond heen trekt, daarom groeit het ook van buiten naar binnen dicht en niet "toevallig" andersom van binnen naar buiten.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:44

:( Wat balen van de denghi,ik heb zelfde probleem het is hier al niet te krijgen dus ik laat t bezorgen en nu dit .. paard vind het heerlijk, baal ervan, want ik vind te veel wisselen in voer niks

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:10

Daphara schreef:
MariekeS_ schreef:
Haar groeit niet echt terug, ik denk dat het meer moet zien als dat de overgebleven (gezonde) huid oprekt en over de wond heen trekt, daarom groeit het ook van buiten naar binnen dicht en niet "toevallig" andersom van binnen naar buiten.


Weefselgranulatie heeft toch niks meer het oprekken vd al aanwezige huid te maken?
Alhoewel je bij deze wond inderdaad nauwelijks granulatie weefsel ziet.
Uiteindelijk zal er, denk ik, wel over de volle lengte een litteken te zien blijven. Small price to pay voor zo’n enorme wond!

MariekeS_

Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:53

Daphara schreef:
MariekeS_ schreef:
Echt bi-zar _O_ ook dat het gelijk zo mooi met haar teruggroeit. Helemaal niks van een litteken te zien


Haar groeit niet echt terug, ik denk dat het meer moet zien als dat de overgebleven (gezonde) huid oprekt en over de wond heen trekt, daarom groeit het ook van buiten naar binnen dicht en niet "toevallig" andersom van binnen naar buiten.


Ahh ok. Ik heb inderdaad geen idee hoe dit process eigenlijk in elkaar zit. Vind het fascinerend om te zien!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:13

MariekeS_ schreef:
Echt bi-zar _O_ ook dat het gelijk zo mooi met haar teruggroeit. Helemaal niks van een litteken te zien
MariekeS_ schreef:
Daphara schreef:


Haar groeit niet echt terug, ik denk dat het meer moet zien als dat de overgebleven (gezonde) huid oprekt en over de wond heen trekt, daarom groeit het ook van buiten naar binnen dicht en niet "toevallig" andersom van binnen naar buiten.


Ahh ok. Ik heb inderdaad geen idee hoe dit process eigenlijk in elkaar zit. Vind het fascinerend om te zien!


Is ook mijn eigen theorie hoor, beter te zien bij paarden met aftekening (stippen of bonte paarden) en grote wonden die bij die paarden dicht trekken. Ik heb altijd al een grote fascinatie voor wondgenezing gehad.

Als het haar opnieuw zou groeien, zou het korter moeten zijn op de plek waar eerst de wond zat, zeg maar tussen de blauwe en rode lijn in, Net als dat het geschoren haar van de stoma operatie, dat is nu niet het geval, dus mijn conclusie is dat het de nog gezonde huid is die oprekt en over de wond dicht trekt.

Even twee foto’s van TS:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is duidelijk normale lengte haar en je ziet dat de kruin op de buik, onder de wond ook naar voren getrokken is.
Maar goed, dat is mijn theorie, ik denk dat een expert het beter zal verwoorden wat ik denk/bedoel.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:39

De huid rekt helemaal niet op.
Dit is een hele oppervlakkige wond en de huid wordt gewoon opnieuw aangemaakt incl normale haarvaatjes ed.

Maar het is logisch dat het vanaf buiten naar binnen groeit omdat daar alles al aanwezig is, incl goed doorbloedde huidlagen.

Als een wond diep is dan probeer je altijd te voorkomen dat de wondranden naar elkaar groeien en er open ruimtes overblijven, zulke wonden moeten vanuit 'binnen' of de diepte weer naar het oppervlak herstellen.

Bij deze wonden heb je veel meer kans op littekenweefsel en dus witte haren dan bij wonden zoals bij Kyara.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:47

Ow balen dat de dengie niet meer te krijgen is. Maar denk door vorige zomer??

Ik zou dan wat simpeler kijken met inderdaad het oog op de brexit en kijken wat Rene Wielens heeft en dan het liefst iets uit Duitsland zoals Agrobs.

Of kijk eens bij Kramer. Die hebben ook wat Duitse mixen.

Die wond gaat mooi zeg! HOeveel potten honing ben je nu verder??

TanteFlavie

Berichten: 782
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:48

Onali schreef:
De huid rekt helemaal niet op.
Dit is een hele oppervlakkige wond en de huid wordt gewoon opnieuw aangemaakt incl normale haarvaatjes ed.

Maar het is logisch dat het vanaf buiten naar binnen groeit omdat daar alles al aanwezig is, incl goed doorbloedde huidlagen.

Als een wond diep is dan probeer je altijd te voorkomen dat de wondranden naar elkaar groeien en er open ruimtes overblijven, zulke wonden moeten vanuit 'binnen' of de diepte weer naar het oppervlak herstellen.

Bij deze wonden heb je veel meer kans op littekenweefsel en dus witte haren dan bij wonden zoals bij Kyara.


Klopt helemaal. Het buurpaard heeft enkel littekens op die plaatsen waar het echt "diep" zat. Zij zat geklemd tussen een badkuip en een stalwand en heeft haar achterhand "gestroopt" gehad. Als je niet weet hoe groot de wonde was, dan zie je geen littekens. Als je het wel weet, ik heb haar verzorgd (meer dan een jaar), dan zie je het wel. Op één plaats, daar waar het echt diep was, groeit geen haar... bovendien is daar wild vlees weggesneden én heeft ze nadien die wonde opengetrapt.
Nina (zo heet ze) heeft geen verdere last gehad, heeft veel geluk gehad dat haar baas haar die kans gunde...

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:23

Toch ongelovelijk hoe goed het herstellend vermogen van 'huid' is _/-\o_ +:)+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 22:48

Gut de baas is weer es gek geworden hoor. ^) >;)
Afbeelding
Afbeelding
Zeg nou zelf, hier ben ik toch veel te knap voor?? _-:(

Buikje vanavond

Afbeelding

Eigenlijk weinig te vertellen. Ze eet, slaapt, speelt, treitert, doet eigenwijs.
Echte koliek al tijdje niet meer gehad *klopt af*.
Eventuele kleine krampjes lossen zo op met colosan.
Dus tja weinig te vertellen. :o

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:37

Gelukkig maar, hoe saaier hoe beter!

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:40

Geen bericht is heel goed bericht! Fijn dat er wat rust komt :j

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 23:43

Inderdaad hoe saaier hoe beter. Wat is die donkere vlek naar achteren toe van haar buik?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 23:49

petraaken schreef:
Inderdaad hoe saaier hoe beter. Wat is die donkere vlek naar achteren toe van haar buik?

Mest :') Vies buikje haha.

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:26

O jee. Ik zie hier toch duidelijk een depressieve Kya hoor! Boze ogen, oren naar achter, hangend hoofd. Duidelijk geen wil meer om te leven.............
Met dat bakje op haar hoofd! :D

Heeft ze al ZO veel meegemaakt komt dat er ook nog eens bij. _O-

Pretletter!

Gelukkig is het heerlijk weer vandaagen mag ze vast blijere dingen doen op de wei straks.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:54

Wie heeft er al 114 gebeld!!
Kijk, de huisvesting mag dan wel nét op het randje een voldoende scoren..dit gaat natuurlijk over de schreef! :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 11:06

Denk dat ze zo zelf belt :j
Staat nu gewoon in de brandende zon, uitgeput te slapen. :oo

:D