Dus even in het kort nu dan maar... Na enkele verkeerde diagnoses kreeg ik +- 9 weken geleden eindelijk de juiste diagnose voor de blessure van mijn paard. Er waren op de echo plekjes te zien op het ligament bij de aanhechting van de hoef (dus ligament voorkant onderbeen net boven kroonrand) in het linkervoorbeen. Binnenkant kleine plekjes buitenkant een scheur van 4mm. Ik ben niet goed in die wetenschappelijke termen dus mijn dierenarts heeft het ook in mensentaal uitgelegd aan mij. Er zat ook al wat littekenweefsel op dus hij heeft het vorig jaar waarschijnlijk ook gehad maar toen dus verkeerde diagnoses gekregen. Ondertussen 4x Shockwave therapie gehad. Ik mag onder het zadel stappen en hij mag buiten op de paddock (+-5u) zolang hij niet gek gaat doen. Afgelopen woensdag terug geweest voor check-up. Paard liep nog licht onregelmatig op de volte maar wel duidelijk beter. Op de echo was te zien dat de scheur zich "aan het opvullen" was, het was veel minder zwart als vorige keer. Dus het is allesinds aan het genezen maar nog te vroeg om te beginnen met het werk op te pakken dus weer 3 weken stappen en dan beginnen met 2 min draven. We liggen ondertussen uit van eind oktober 2018 en vorig jaar hebben we uitgelegen van november 2017 tot februari 2018.
Iemand ervaring met een dergelijke blessure? Graag hoor ik jullie verhalen en tips, eerste maal dat ik te maken krijg met dit soort blessure...