Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
foxy80 schreef:Dit is het ideale recept om in de foute handel te komen: merrie die bewezen moeder is, nog jong, geen direct zichtbare klachten, ook niet op te sporen met standaard verkoopskeuring, lagere prijsklasse, leuke kleur waarschijnlijk (appie)....
Ik zou het er heel moeilijk mee hebben, maar dit is nou eenmaal de realiteit als je dieren hebt.
Apple schreef:Die strikte training, hoe ziet dat er uit?
Anders kun je nog op zoek naar iemand in de Randstad die zn paard houdt op een 'typische Randstad stal' in een boks, zonder weidegang en met zandpaddocks.
Als die strikte training dan bestaat uit 'dressuurmatig aan het werk houden' dan kan het zomaar een heel leuk paard zijn voor iemand die bijvoorbeeld net een eerste eigen paardje heeft, op een 'randstadstal' het paard neer zet en die gewoon wat B-L dressuurwedstrijdjes wil gaan rijden.
Ik zou het niet te snel opgeven
8nnemiek schreef:Je zou er desnoods een contract bij kunnen doen; de verkoper krijgt de eerste optie op terug kopen als de nieuwe eigenaar het dier wil verkopen.. of het paard wordt alsnog ingeslapen als de nieuwe eigenaar haar niet wil houden.
Prachtig dier, daar moet toch vast wel een plekje voor te vinden zijn zou ik verwachten.
8nnemiek schreef:Prachtig dier, daar moet toch vast wel een plekje voor te vinden zijn zou ik verwachten.
Achterom schreef:_Dreamer schreef:En gewoon eerlijk zijn bij de verkoop? En uiteraard de prijs erop aanpassen?
Ikzelf zou geen dier kunnen euthanaseren als ik weet dat hij/zij met wat aanpassingen prima kan leven. Ik zou in ieder geval proberen te verkopen!
En dan houdt jouw verantwoordelijkheid op?
Zapata schreef:Kwam zelf niet ingelogd,wat inmiddels dus wel gelukt is...
Ze kan met de juiste voeding, training, supplementen, paddock, stalling zeker nog een fijn leven hebben!
Heb haar gekocht met 1 jaar, vervolgens tot dr 2e in de opfok gelopen,en toen is ze naar mij gekomen...
Pas begonnen met inrijden toen ze 4 was....
Veulen was een verrassing, van mijn inmiddels overleden hengst