Opzoek naar professionals die ervaring of mening hebben over

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lissie_zigor

Opzoek naar professionals die ervaring of mening hebben over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 21:12

Zijn hier professionals die een ervaring of mening hebben over therapiedekens?

Al enige tijd een hot item.

Ik ben paardensportmasseur en ben al een tijd bezig met een onderzoek naar de werking van therapiedekens en dekjes.
Deze dekens beloven een hoop goeds en zijn verweven met keramische deeltjes wat de lichaamswarmte weerkaatst. Ook wordt er gesproken over magnetisch veld, maar hier heb ik geen kennis van. Als ik zoek naar keramische deeltjes vind ik nergens dat deze magnetisch zijn.
Ben nu dus opzoek naar professionals die net wat meer verdieping kunnen geven over magnetisch veld en de werking van therapiedekens.

Ook ben ik opzoek naar professionals die ervaring hebben met het deken of een mening (denk aan trainer, dierenarts, instructeur, fysio, Fokker, osteo enz.)

Iedereen kan een deken kopen en het belooft een hoop goeds, maar zijn er ook gevaren of dingen waar rekening mee gehouden moet worden?

Ik ben erg benieuwd naar al jullie kennis en ervaringen/ meningen.

Alvast bedankt!

Arabesk

Re: Opzoek naar professionals die ervaring of mening hebben over

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:23

Ja dan vraag ik me altijd af waar ál die ijzerdeeltjes in het lichaam zitten die reageren op magneten, of nikkeldeeltjes. Want 'ijzer' in bloed is geen ijzer zoals in een spijker, dus het doet geen moer.

Magnetisme en zeker in lage sterkte heeft vrijwel geen invloed op het lichaam. Zonde van je geld dus.

Annneee23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:27

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zeker geen expert ben op dit gebied. Bij mijn weten kunnen keramiekdeeltjes inderdaad geen magnetisme opwekken, en daarbij moet een magneetveld om daadwerkelijk effect te hebben op een paard/lichaam dusdanig sterk zijn dat ik niet verwacht dat dit in een deken mogelijk is.
Ik denk dus dat het een verkooppraatje is om de prijs op te drijven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:29

Magneten in een MRI scan die kunnen wel wat uitrichten bij dagelijkse langdurige blootstelling, maar anders niet en keramische deeltjes zijn idd zeker niet magnetisch. En voor lichaamswarmte kun je ook een dikkere deken nemen of aluminiumfolie :+