Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maria1990 schreef:Zijn er ooit foto's gemaakt van de rug en hals? Is het gebit recent nagekeken en behandeld?
maria1990 schreef:Ik zou dit paard paard laten doorlichten door een goede dierenarts om het een ander uit te sluiten. Zou je kunnen omschrijven wat jou specifiek opvalt.
Kaula schreef:Kan het zijn dat ze spanning heeft? Mijn paard doet iets soortgelijks wanneer hij zich niet comfortabel in zijn omgeving voelt, bijvoorbeeld wanneer hij buiten alleen achter blijft.
Romeo2007 schreef:Misschien advocaat van de duivel: maar het is niet jouw paard, dus niet mee bemoeien. Als iedereen iets van mijn moest vinden en veearts zou spelen zou ik het zeker niet op prijs stellen.
Ik mag er vanuit gaan dat iemand die een jong paard koopt voldoende kennis en kunde heeft om zelf iets op te merken.
Het is zeker goed bedoelt maar spaar jezelf een hoop kritiek. Ik zal nu vast ook wel wat over me heen krijgen maar jou diagnose van ‘als ik het paard zie heb ik het idee dat er iets niet goed zit’ is ook niet ijzersterk als geen veearts zijnde
Romeo2007 schreef:Misschien advocaat van de duivel: maar het is niet jouw paard, dus niet mee bemoeien. Als iedereen iets van mijn moest vinden en veearts zou spelen zou ik het zeker niet op prijs stellen.
Ik mag er vanuit gaan dat iemand die een jong paard koopt voldoende kennis en kunde heeft om zelf iets op te merken.
Het is zeker goed bedoelt maar spaar jezelf een hoop kritiek. Ik zal nu vast ook wel wat over me heen krijgen maar jou diagnose van ‘als ik het paard zie heb ik het idee dat er iets niet goed zit’ is ook niet ijzersterk als geen veearts zijnde
NatasjavE schreef:Voor een springpaard is het wel wat bijzonder ja.
Hoe is haar bouw op stand. En dan bedoel ik de hoofd/halshouding.
Want mijn paard loopt ook met een verticale hoofd hals houding....maar dat is ook haar bouw.
NatasjavE schreef:Hmmm das wel gek. Of beter klink wel gek.
siskeh schreef:Zou ik per PB een filmpje mogen?
Van de beschrijving klinkt het alsof het alles kan zijn van een blij paard wat zo gebouwt is tot een paard waar iets mis mee is.
Xyris schreef:Ik kan er maar heel moeilijk een beeld bij krijgen, maar aan de hand van het verhaal denk ik aan een sterrenkijker? Maar dit uit zich meestal onder het zadel, niet in vrijheid. Kan je toevallig een filmpje vinden van een paard die iets soortgelijks doet?
Annneee23 schreef:Ik heb niet echt een beeld voor me bij de beschrijving, maar ik zou denken iets in de rug. Eventueel overleggen met de eigenaars of het ze zelf opgevallen is en wat ze ervan denken?