Kieskeurige paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Kieskeurige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 20:07

Hoihoi,

Wat voeren jullie je Kieskeurige paarden
Mijne is zeer kieskeurig en eet op het moment zijn Havens Gastro erg slecht

Hij krijgt nu 3x p.d een halve schep gasto en een halve schep Horsefood Speedmix aangevuld met compact gras, savonds nog slobber en 4x p.d ruime hoeveelheid hooi.

Paard loopt op Grand Prix niveau dus hij moet er wel voldoende energie uithalen maar er moet niet teveel eiwit in zitten van teveel krijgt hij dikke benen.

Hij is nooit een fan geweest van krachtvoer en laat het soms liggen om vervolgens snachts op te eten.
Maagzweren heeft hij niet.

Wie o wie heeft ook zo'n piepert en wat voeren jullie

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:24

18plus van Pavo is het voer dat mijn piepert de langste tijd achter elkaar eet. Ik heb me er bij neer gelegd dat ik regelmatig van voer moet wisselen om haar met smaak te laten eten. Met meerdaagse wedstrijden heb ik een heel assortiment bij me, want vooral dan is het belangrijk dat ze blijft eten.

O ja, wortels eet ze altijd, die blijven favoriet.

ninne1

Re: Kieskeurige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:10

Kier ook een kieskeurige tante. Brok een ze van Havens goed, maar muesli moet ik om de zak een ander merk geven. Ik ga nu op advies van de osteo/cranio therapeut over op granen vrij en suiker/zetmeel arm voer ivm gevoelige maag en darmen. Ben nu heel langzaam aan het afbouwen met het huidige voer en steeds iets meer van het nieuwe voer (Equifyt Green power en Pre-active) Dus ik hoop dat ze het blijft eten.....