hersenschudding na een val zonder het die dag te merken?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

loontjuhhh

hersenschudding na een val zonder het die dag te merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 23:12

Ik ben een paar dagen geleden van mijn paard gevallen.
ik was op vreemd terrein aan het rijden en hij was super gespannen hij draaide twee keer snel achter elkaar snel weg, na de eerste keer zat ik al heel scheef bij de tweede keer ben ik er via de muur af gevallen. toen ik op de grond lag is mijn paard met zijn buiten achter voet op mijn hand gaan staan, die bleek later gekneusd te zijn.
ik kan me niet alles meer van tijdens en rond de val herinneren alleen een paar kleine momenten.
Net na mijn val had ik extreem veel pijn aan mijn hand, zag ik lijk bleek en moest ik blijven zitten door hele erge duizeligheid en gevoel dat ik zou flauwvallen. na een half uur was dit redelijk weg en kon ik mijn hand gewoon bewegen zolang er geen druk op gezet word.

verder is sinds de val mijn wagenziekte weer verergert, heb ik snel hoofdpijn, ben ik sneller vermoeid en duizelig verder heb ik soms wat opvliegers.
ik heb niet gemerkt dat ik me hoofd heb gestoten en merkte de rest van die dag ook niks van hoofdpijn of iets in die richting.
ik vroeg me af of het zou kunnen dat het een hersenschudding is of misschien iets anders kan zijn?
en zou het kunnen dat ik door de hele hevige pijn in mijn hand dat de hele dag niet door heb gehad?

MerleSimone

Re: hersenschudding na een val zonder het die dag te merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:14

Lijkt mij wel.. Even rustig aan doen deze week en kijken of het wat minder wordt. Klinkt als een nare val! Beterschap :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:15

Kan niet missen, zeker omdat je zegt dat je bijna niks meer van je val weet.
Voor de zekerheid even langs de huisarts en komende tijd heel rustig aan doen. Verwacht dat je wel een hersenschudding te pakken hebt.

Fie <3

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:17

Ja dat kan masr misschien heb je een hele rare zwieper met je nek gemaakt. Dus hersenschudding/ whiplash kan alletwee. In ieder geval rustig aan doen een aantal dagen om te kijken hoe je lichaam reageert en bij geen verandering naar de huisarts gaan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief en Moderator Markt
May the horse be with you!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:18

Dit topic hoort op Mensenwelzijn en sport maar omdat de topicstarter daar te weinig berichten voor heeft kan dit topic niet verplaatst worden en moet het op slot.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten