JoyCiej007 schreef:Je topic staat hier verkeerd; ik zal even een mod vragen om het te verplaatsen.
Staart optillen gaat dus prima. Maar als je haar "aanraakt" niet. Wat bedoel je met dat aanraken?
Bedoel, je tilt toch de staart op en steekt je thermometer in de anus?
Dat "bokken", been optrekken en draaien zou ik absoluut niet tolereren. Ze had van mij een ferme "HEEY EUH DENKKKK DR OM!!!!" gekregen, compleet met een tik/schop"je".
Jij loopt dus telkens snel weg als ze dreigt. Dat heeft ze dus geleerd, en weet ze nu. Daar maakt ze mooi gebruik van.
Staan blijven dus!! En zowiezo is het handig om niet recht er achter te staan, maar ietsjes opzij.
Verder, vooral heel veel oefenen, oefenen, oefenen. Met thermometer, maar ook gewoon. Jij moet ook in dat gebied kunnen komen, ook met bijv. je handen.
En inderdaad is het handig om een 2e persoon er bij te hebben.
Misschien merkt ze jou spanning wel, en is het handiger om de ander het rustig te laten proberen.
Blijf in elk geval altijd rustig maar consequent.
Oja Zie idd dat ie verkeerd staat, oeps!
Ze accepteerd het niet als je haar anus aanraakt, ik doe al heel rustig, maar als je het ook maar heel zacht aan raakt 'flipt' ze al! Ik zal idd eerst maar oefenen met grwoon Mn handen. Ik ben naar mijn idee niet zenuwachtig, bij mijn moeder dee ze het ook. Toch bedankt voor de tips!