Vage Kreupelheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vage Kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:18

Klinkt mij vrij typisch als een overtrekte pees. Ik zou het dus eerst in die richting zoeken (echo) en niet met een osteopaat beginnen.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:52

SusanH schreef:
Ik ben natuurlijk geen DA, maar het klinkt mij heel erg als een peesblessure aan 1 van de voorbenen. Ik snap eigenlijk niet waarom je door bent gereden toen hij weer onregelmatig ging lopen. Dat is juist het gevaarlijke van de pezen, dat je al te snel weer wat gaat doen en de dingen juist (onbedoeld) verder kapot maakt. Ik zou er toch rap een DA bij halen, of beter nog, naar een kliniek zodat je een scan kan laten maken. Pas als je weet wat het is en waar het zit kun je een goed plan maken.



Ik sluit me hier volledig bij aan. Helaas ook ervaring mee dat de ene dag ze niet helemaal lekker liep door haar lichaam, de andere dag stokkreupel. Zeker zodra er weer iets gedaan wordt dat een pees een trigger krijgt.

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:02

Dit klinkt niet als iets wat aan het zadel ligt of een osteopaat voor werkt. Je kan rust geven en afwachten, of een da erbij halen. Klinkt wel als een mogelijke peesblessure. Als je het paard mogelijk wilt overnemen , zou dat voor mij juist reden zijn om wel zelf een da te betalen. Een peesscan kost ongeveer 100 euro, kan je een hoop ellende besparen en de da kan je advies geven hoe lang er rust nodig is. Met een beetje pech ben je maanden zoet.

Je wilt toch niet een kreupel paard overnemen? Of in ieder geval niet voor dezelfde prijs.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:11

Eigenaar en stalgenoten zijn geen dierenartsen.....als die zeggen is niets etgs vind ik dat hele knappe conclusie zonder dat ze dierenarts zijn en zonder pasrd te hebben onderzocht. Het is je paard niet dus moet je er geen kosten aan willen maken. Ik zou echter ook niet erop gaan zitten en hem longeren als hij niet goed is en er is duidelijk te merken dat hij steeds niet goed is.

Eerst DA laten komen, die diagnose laten stellen, afh. Van diagnose behandelen, dus of rust if fysio of weet ik veel wat, andersom kost nog meer geld. Paard zeker niet in januari kopen!!! Moet eerst goed zijn en met diagnose, pas dan weet je of hem kopen slim is of niet. Met een gezond pasrd koop je doorgaans al problemen genoeg, beginnen met een niet gezonde is zeer onverstandig.

RSATJE
Berichten: 36
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 14:26

Voor de mensen die willen weten hoe het is afgelopen.

er is een osteopaat bij gekomen die heeft geconstateerd dat de onregelmatigheid te maken had met blokkades bij de ribben, rug en bekken.
dit verklaarde ook de singel nijd en eventueel minder nageeflijk willen lopen. het zadel wat er op lag paste niet goed meer.

paard zag er verder goed en gezond uit. we zijn langzaam op gaan bouwen en hij loopt nu weer goed.
vorige week was er ook een DA aanwezig op de manege, die meteen heeft gekeken naar het paard en kon geen reden bedenken waarvoor het paard een DA nodig had.
ook de hoefsmid is ondertussen geweest en alles was goed.

DA raadde aan om hem nu gewoon door te blijven rijden aangezien er geen onregelmatigheid meer is en het paard weer lekker los is. mocht er in de komende weken alsnog iets gebeuren dan gaan we contact opnemen met de DA.

hopen dat dit het was en het nu opgelost is en alles goed blijft. dan kan de koop dalijk toch doorgaan!

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vage Kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:35

Fijne update! blokkades in de rug kunnen inderdaad zorgen voor vage kreupelheden.

Voor de zekerheid..wacht nog heel even met dit paard kopen of laat hem toch goed keuren.

RSATJE
Berichten: 36
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 14:38

Elisa2 schreef:
Fijne update! blokkades in de rug kunnen inderdaad zorgen voor vage kreupelheden.

Voor de zekerheid..wacht nog heel even met dit paard kopen of laat hem toch goed keuren.


Dankjewel voor je advies.
inderdaad ik wilde nog even afwachten voor het geval er dadelijk alsnog toch iets anders blijkt te zijn.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vage Kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:40

En wanneer je gaat kopen, rug op de foto en nek ook.

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:52

RSATJE schreef:
Elisa2 schreef:
Fijne update! blokkades in de rug kunnen inderdaad zorgen voor vage kreupelheden.

Voor de zekerheid..wacht nog heel even met dit paard kopen of laat hem toch goed keuren.


Dankjewel voor je advies.
inderdaad ik wilde nog even afwachten voor het geval er dadelijk alsnog toch iets anders blijkt te zijn.


Ja want als ze bijv. een been ontlasten, dan gaat de rug/ rest van het lijf ook weer vast zitten en krijg je een kip-ei verhaal.