Ik hoop dat jullie wat tips of ervaringen voor mij hebben want ik heb weinig vertrouwen in goed advies van de dierenarts. Die is inmiddels 2 keer geweest voor dit probleem maar ik krijg elke keer vage adviezen en geen echte diagnose.
Het gaat om mijn 3,5 jarige fjord Lars. Hij is begonnen met jeuken rond de leeftijd van 1 jaar. Eigenlijk wel over zijn hele lichaam behalve zijn benen. Zijn hoofd schuurt hij in het voorjaar vaak kaal maar hij krabt zich ook suf op zijn flanken, rug, billen, schouders enz.
Ik denk dat hij sowieso zomereczeem heeft, dus vanaf maart staat hij van kop tot staart helemaal ingepakt in een mooie BOETT deken met hoofdkap. Hij krijgt amper krachtvoer, alleen wat vitaminekorrels met een handje muesli. Hij staat 24/7 buiten met schuilstal en heeft geen overgewicht. Hij wordt nu 3x per week getraind en heeft een prima basisconditie. Hij krijgt hooi (echt hooi van een baaltje, niet ingepakt) en wordt een aantal keer per jaar ontwormd. Ik heb hem ook al eens gewassen met sebacil en hij is ingeënt tegen schimmel (en ook gewassen). Dat heeft allemaal niks geholpen. In de winter schuurt hij niet meer zijn hoofd en hals maar wel heeft hij veel jeuk rond zijn billen, rug, buik en flanken.
Vanmiddag heb ik hem weer geschoren en ik schrok een beetje van hoe zijn huid onder zijn vacht eruit zag.. Hij zat helemaal onder de bultjes en krab plekjes

Zo zit zijn hele lichaam onder de bultjes.
Het scheerresultaat is ook echt lelijk maarja wat wil je met zon huid..