Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nicaaxo schreef:Hij heb krijgt onbeperkt hooi & komt los met andere paarden maar staat niet in een kudde.
Daphneeeej schreef:nicaaxo schreef:Hij heb krijgt onbeperkt hooi & komt los met andere paarden maar staat niet in een kudde.
Misschien verveelt hij zich dan toch in zijn eentje? Veel paarden hebben echt baat bij direct contact ipv met een lijntje er tussen.
Edit: Nog even aan het rondsnuffelen en kwam dit tegen:
https://www.google.nl/amp/s/horseandrid ... ites-26634
speedfiets_2 schreef:Ik raad strak aan om de dierenarts te laten komen. dit soort steriotiep gedrag word of door pijn of frustratie veroorzaakt. Goed kijken of hij geen maagzweer of geirriteerde darmen heeft, Laat hem medisch flink door de molen gaan en ga alsjeblieft niet aan de holistishe poeders en oliën beginnen. Laat ook een goede trainer/gedrgstherapeut naar hem kijken.
Hoe zit zijn in zijn voer schema? heeft hij voldoende kwalitatief ruwvoer? Waarom staat hij niet in een kudde heeft hij wel een maatje? waar hij sociaal mee kan zijn. Weet je of hij ooit gedekt heeft?
Koper schreef:Ja, de veearts is ook echt degene die je het beste kan helpen bij een psychisch probleem
Popstra schreef:Maar hoe help je een paard met psychische problemen dan?
Popstra schreef:Ik heb wel eens begrepen dat als ze zichzelf systematisch bijten er een stofje vrij komt in hun hersens wat fijn voelt.....
Aangezien je schrijft het lijkt je paard in een trans zit denk ik dat dit bij hem ook het geval is.