Behandeling sarcoïd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:49

Bij mijn paard heeft Kurkuma zowel inwendig als uitwendig heel erg goed geholpen. Hij had er 2 en binnen 3 maanden niks meer te zien.

Eveltjeh
Berichten: 26
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 00:43

Dankje voor de tip, dat kan ik ook altijd eens proberen om inwendig te ondersteunen.

Deze website heb ik gevonden van Knottenbelt : http://equinesarcoid.co.uk/
Ik heb een mail gestuurd naar office@equinesarcoid.co.uk (staat bovenaan links).

Helaas nog geen antwoord terug ontvangen..
Ik denk dat alleen een dierenarts contact mag opnemen zou dat kunnen ?

Op de webiste staat een knop : 'refer a case' waarna er op komt om te registreren. Maar dan staat er :


'This service is not available to the general public.

This service is solely for registered veterinary professionals who are members of the Royal College of Veterinary Surgeons (or equivalent organisation in the surgeon's country of origin).

If you have concerns over your horse or donkey contact your local veterinary surgeon for advice.'

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 00:59

ons paard had ook een sacroid . Wij hebben ook met zalf geprobeert dit had geen resultaat. We zijn toen door verwezen naar de uithof in utrecht . Gevolg prikken kuur van 4 keer. Ze hebben een speciaal sarcoid spreekuur waar je terecht kan . Nu een jaar verder en het is nog niet terug. dus behandeling geslaag wel prijzig maar als ik hoor hoe duur de zalfjes zijn . waren wij goedkoop uit .

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Behandeling sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 04:23

Hier helaas ook ervaring met een sarcoid. Werd in eerste in instantie door DA afgedaan als 'steelwratje' en dus weggesneden. Jaar erop terug, toen naar Utrecht voor biopt en bleek een sarcoid te zijn.
Na het biopt is het echt 10x sneller dan groeien, dus pas op met wat je doet aan het sarcoid. Bij ons was het na het verstoren van het oppervlak en binnen no-time 3x zo groot.
Wij hebben daarna doorgezet met de BCG injecties. Guus is een draak die zeer duidelijk is als hij iets niet wil, dus pijnlijke zalf smeren (Knottenbelt) was voor ons geen optie.
Ook hier na 1x viel het sarcoid eruit, 2e + 3e keer was er nog iets te zien, 4e keer blind geprikt.

Nu 2 jaar later is er nog steeds niets te zien, al blijf ik er nog steeds huiverig voor.

Guus hebben we trouwens ondersteund met Phytonics Immu Boost pro tijdens het hele gebeuren.
Ons topic: [MD] Guus en het sarcoid

Hieperdi
Berichten: 2544
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:23

Hier ook een pony met een sarcoide in zn oksel. Singel zit gelukkig niet in de weg. Het ziet er droog uit. Het lijkt minder te worden dan dat het was het zwarte is bijna helemaal weg, alleen roze littekenweefsel. Ik voer hem nu zeewier en misschien dat dat ook effect heeft. Ik ga nu koortslipcreme smeren voor het laatste beetje. Dit raden de DA mij aan, en mocht dat niks worden dan kan ik eventueel de kurkuma proberen.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Behandeling sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:39

hier ook ervaring.
wij hebben het met een laser behandeling weg laten halen.
Dit is nu 2 jaar geleden en het is nog steeds weg!
de wond was heel snel weer dicht en het paard heeft er weinig last van gehad.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:57

mijn pony die ik in mei heb gekocht had ook op 2 plaatsen een sarcoid. ik kreeg het advies te smeren met Zovirax. eerst 1 x p dag later 2 x p dag. op een plek zag ik totaal geen verandering. de andere werd een grote wond en ik wilde met smeren stoppen, kreeg het idee dat het alleen maar erger werd. Toen hij helemaal openlag tot bloedens aan toe ben ik gestopt met smeren en met honingzalf de wond laten genezen, en van de een op de andere dag lag de sarcoid eraf. de wond heelde gelukkig mooi en er kwam weer haar overheen. je ziet nu alleen nog een klein deukje. die op de lip waar ik niets op zag was ook ineens verdwenen.. dus ja de Zovirax heeft wel geholpen, ik hoop dat ze nooit meer terugkomen
overigens leg ik wel een link met het welzijn vh dier.. ik weet niet hoe het bij jullie was.. maar met mijn pony werd weinig tot niets mee gedaan door de vorige eigenaar. toen ik hem Kocht ging hij meer naar buiten en werd hij elke dag bezocht en bereden en kreeg hij multivitamine brokjes...ik leg dus wel een link daarmee.

savath

Berichten: 2655
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: belgie,ergens in de kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:07

Ooit een paard met grote sarcoide gehad. Mij ndierenarts deed er met een speciale tang een rekkertje rond, enkele weken later was deze sarcoide eraf gevallen.. Bij een tweede hetzelfde gedaan, en ook nooit meer terug gekomen.
Koste 2 keer visite en 50 cent jawel voor de rekker..

Eveltjeh
Berichten: 26
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 00:10

Wow, ik schrik ervan hoeveel paarden er zijn die dit al hebben gehad, ik had voor ik het bij mijn paard zag er zelfs nog nooit van gehoord.

lnvdh: Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft.
Met mijn paard werd vroeger ook niets mee gedaan.
En heeft in die 2 jaar dat ik hem nu heb altijd al een zwak immuunsysteem gehad.

Altijd snel ziek, constant last van schimmel of mok.. (hier kregen ze ook elke dag kilo's brood van de staleigenaars, sinds ik daar aan gevraagd heb om dit te beperken naar een paar sneetjes in het weekend is de schimmel in ieder geval al niet meer terug gekomen, ik denk dat er veel samen hangt of te ondersteunen valt door de juiste voeding).

Dus ik ga best beginnen met supplementen bij te voeren en zijn weerstand hoog houden zodat als de sarcoid ooit verdwijnt de kans misschien kleiner wordt dat deze terug komt.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Behandeling sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 14:32

Ik had er ook nog nooit van gehoord tot Guus er 1 had. Maar blijkbaar komt het toch vrij vaak voor. Logisch eigenlijk ook, het is gerelateerd aan het papillomavirus als ik het goed heb, wat op kan spelen bij een verminderde weerstand.

Qua weerstand heb ik goede ervaringen met de Immu Boost pro van Phytonics. Wel echt de pro versie, die andere moeten ze hier echt niet 8)7

Eveltjeh
Berichten: 26
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 16:02

Wij hebben nog steeds geen mail terug gekregen van professor Knottenbelt.. Mijn dierenarts had vorige week donderdag een mail gestuurd. Is het normaal dat dit zolang duurt ? Dierenarts begint weer over andere opties en heeft ondertussen contact opgenomen met andere dierenartsen die vinden dat het ook moet worden weggesneden.. -O- Ik hoop echt dat hij snel een mail terug stuurt.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:27

Jij bepaalt. Volgens mij is Knottenbelt nogal druk dus dat het een paar dagen duurt is niet zo gek.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:47

Mijn merrie had een sarcoid bij de singel. Was eerst rustig maar begon toch ineens open te gaan en te groeien. 5 dagen gesmeerd met dermequin en toen viel de sarcoid er al af. Nu helemaal niks meer van te zien. Hopelijk is je paard snel geholpen en er vanaf!
Spoiler:
Vooraf:Afbeelding
Tijdens:
Afbeelding
Toen de sarcoid eraf kwam:
Afbeelding

SilvanoN
Berichten: 204
Geregistreerd: 18-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:19

Bij mij gooide de da een foto van de sarcoid op de da-groepsapp. En kreeg 3 verschillende behandelmethoden weer retour. Het is maar net waar een dierenarts succes mee heeft gehad in het verleden ( zover hij weet, want soms ziet hij het paard nooit terug..).

Als het paard er niet veel last van heeft en het ding niet heel vurig is, zou ik beginnen met een ‘zachte behandelcreme’. Ik heb de virex crème gebruikt a 24 euro per potje. 2 potjes nodig gehad.

Maar bij iets agressiefs uiteraard in samenwerking mee da behandelen.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:01

Eveltjeh schreef:
Dankje voor de tip, dat kan ik ook altijd eens proberen om inwendig te ondersteunen.

Deze website heb ik gevonden van Knottenbelt : http://equinesarcoid.co.uk/
Ik heb een mail gestuurd naar office@equinesarcoid.co.uk (staat bovenaan links).

Helaas nog geen antwoord terug ontvangen..
Ik denk dat alleen een dierenarts contact mag opnemen zou dat kunnen ?

Op de webiste staat een knop : 'refer a case' waarna er op komt om te registreren. Maar dan staat er :


'This service is not available to the general public.

This service is solely for registered veterinary professionals who are members of the Royal College of Veterinary Surgeons (or equivalent organisation in the surgeon's country of origin).

If you have concerns over your horse or donkey contact your local veterinary surgeon for advice.'


Klopt is voor dierenartsen, anders wordt de beste man overspoeld door van alles en nog wat.

Hier dus de zalf van Knottenbelt gehad, BCG en Acyclovir zalf in combinatie met salicylzuurzalf.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 17:10

Jouw dierenarts had een mail gestuurd. Als hij inderdaad een geregistreerde dierenarts is zou het zo te lezen goed moeten komen.

Eveltjeh
Berichten: 26
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 20:20

Ik heb zelf weer een mailtje gestuurd naar professor knottenbelt omdat het nu toch wel echt lang duurde..

Ze hebben meteen geantwoord:
Blijkbaar hebben ze nooit een mail aangekregen van mijn dierenarts.. -:(-
Dus ergens is er iets mis gelopen op de website.. (ik hoop het toch, straks ga ik nog denken dat mijn dierenarts er nooit naar heeft gestuurd omdat ze maar al te graag in de sarcoid wil snijden. ;( )

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:23

Eveltjeh schreef:
Ik ben ook niet te vinden voor het wegsnijden.

Ik heb mijn dierenarts voorgesteld om bij Knottenbelt te gaan horen maar zij denkt dat de kans klein is dat dit gaat werken omdat de Aldara al een agressieve zalf was en dit geen effect had,
hoewel ik denk dat een kleine maand smeren met de aldara misschien niet lang genoeg is om al zo snel resultaat te zien.

Die zalf van Knottenbelt is gewoon dierenmishandeling.

Je kunt de sarcoïd met een laser eraf laten snijden en dan komen ze zelden terug. Daar is een heel mooi onderzoek over gepubliceerd.

Eveltjeh
Berichten: 26
Geregistreerd: 11-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 19:23

Vandaag is de zalf eindelijk aangekomen!
We zijn beginnen smeren, ik ben benieuwd en hoop dat de behandeling met deze crème aanslaat.
Er moet 4 x worden gesmeerd.
Ondertussen is de sarcoid helaas al een stuk groter geworden (een aardbei groot), dus op goede hoop! :\

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Behandeling sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:57

Zag dat je uit Belgie komt, neem eens contact op met Gent. Die weten er meer over dan een reguliere DA :) Ik heb 1 ding geleerd en dat is nooit aan een (vermoedde van) sacroid zitten.

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Behandeling sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:24

En laseren? Heeft daar iemand ervaring mee? Ik heb laatst tijdens een lezing van een DA gehoord, dat hij ook goede resultaten daarmee behaalde.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:32

Mijn paard had er 2 op zijn hoofd en die zijn in Utrecht behandeld. Ze worden dan ingespoten en na 4 keer waren ze weg. Het was wel een redelijk agressieve manier, paard kreeg er koorts van en was een aantal dagen niet lekker. Maar nooit meer teruggekomen en ze zaten echt op rotplekken.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Behandeling sarcoïd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 20:39

Mijn merrie had een sarcoïd op haar ooglid. Enkel Equitom heeft de juiste oplossing geboden en tot op heden is hij nog steeds niet teruggekomen :) Het was heftig en zwaar, but we survived.
[MD] [Volg] Het gevecht tegen een Sarcoïd