(Ik hoop trouwens dat ik dit in het juiste topic plaats

Dé vraag waar ik al lang mee zit...
Wat zijn jullie ervaringen met natuurlijk bekappen bij een paard met HKO?
Heb namelijk zelf een 12-jarige merrie staan en weet ondertussen dat ze al 4 jaar HKO heeft (heb ze ook nog maar 4 jaar). Ik dacht te beginnen aan een prachtig avontuur met mijn eerste paard maar al snel na de koop bleek ze hiermee te zitten. Het eerste jaar zette ik mezelf erover en vond het niet zo erg dat ik gewoonweg amper kon rijden. Echter zie ik ze 4 jaar later elke keer weer kreupel op de weide en alles al geprobeerd van beslag tot pijn- en ontstekingsremmers. Ook met de jaren begin je dat plezier van het begin om te zetten naar een ergernis voor zowel je paard (om ze zo elke keer aan te treffen, met ups en downs) en voor jezelf (rijden komt er nooit meer van in die staat).
(Zenuwsnede doe ik liever niet aan mee, de risico's zijn best groot)
Ik blijf er in geloven dat ze niet is afgeschreven, want dat is vreselijk om te horen als je weet dat ze haar leeftijd nog kan verdubbelen... En om ze te verkopen en een ander te kopen, vind ik een vreselijke gedachte. Als eerste, waar komt ze terecht? En het egoïstische idee om haar weg te doen en een beter, gezond paard aan te schaffen, vind ik maar een pijnlijk idee. Begrijpen jullie het dilemma?
Dus, de vraag: iemand die ervaring heeft met het natuurlijk bekappen als oplossing voor HKO? Er bestaat geen oplossing, dat weet ik. Maar misschien verbetering? Ik hoop alvast op jullie ervaringen! Ik hoor ze graag!