Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YellowLeaf schreef:Op mijn vorige stalling is een 2 jarige achterover geklapt en hij had ook breuken in zijn nekwervels. Dit is helaas niet meer goedkomen. Maar nu klinken de symptomen die jou paard toont minder heftig. Paard bij ons op stal kon alleen nog maar rondjes om zijn eigen as draaien en zijn hals naar links gebogen houden.
Ik zou persoonlijk meer opvolging van de breuk willen zien, niet pas over drie maanden. Moet hij op stal staan of mag hij gewoon naar buiten?
En ik weet niet of ik dit proces wel aan zou gaan. Je paard staat dus minstens drie maand met flinke hoofdpijn. Zou je dat jezelf aan willen doen? Je kunt zelf aangeven hoeveel pijn je hebt en of je meer pijnstilling nodig bent.
YellowLeaf schreef:Op mijn vorige stalling is een 2 jarige achterover geklapt en hij had ook breuken in zijn nekwervels. Dit is helaas niet meer goedkomen. Maar nu klinken de symptomen die jou paard toont minder heftig. Paard bij ons op stal kon alleen nog maar rondjes om zijn eigen as draaien en zijn hals naar links gebogen houden.
Ik zou persoonlijk meer opvolging van de breuk willen zien, niet pas over drie maanden. Moet hij op stal staan of mag hij gewoon naar buiten?
En ik weet niet of ik dit proces wel aan zou gaan. Je paard staat dus minstens drie maand met flinke hoofdpijn. Zou je dat jezelf aan willen doen? Je kunt zelf aangeven hoeveel pijn je hebt en of je meer pijnstilling nodig bent.
YellowLeaf schreef:Ik zou persoonlijk meer opvolging van de breuk willen zien, niet pas over drie maanden. Moet hij op stal staan of mag hij gewoon naar buiten?
Cowgirl schreef:Een paard kan ook gewoon op pijnstilling. Echter is het ier natuurlijk de vraag of dat goed is. Gene pijn = lekker gek doen en of dat dan ten goede komt van de genezing
MerleSimone schreef:Nóg 3 maanden want hij heeft het dus waarschijnlijk al die tijd ook al gehad.
Hoe gedraagd hij zich nu? Ravotten of staat die veel stil? Op wei of op stal? Afhankelijk daarvan zou ik pas denken aan wel of niet afwachten. En wat als ze niet kunnen manipuleren? Alsnog einde verhaal? Lastig hoor.. Rot ongeluk
_lotteeee schreef:Ik heb altijd de Arnica D30 korrels.
Die zijn zoet en eten ze graag.
Koper schreef:Sympythum (en arnica) heb ik ervaring mee, in homeopathische vorm. Mijn ruin, die halswervelartrose heeft, reageerde er erg goed op. Hij kreeg het destijds niet voor de artrose - want we wisten niet dat hij dat had- maar voor een bandblessure. Een goede homeopaat kan je er aan helpen, een flesje kost een paar euro en je kunt er, afhankelijk van hoe vaak je het moet geven en hoe veel keer je moet schudden, minimaal 6 weken mee doen.
Koper schreef:Wat voor flesje heb je gekocht dan? Iets wat je oraal moet geven? Zo ja, let even heel goed op dat hij geen leverklachten krijgt.
De dosering was voor die van mij, zoals met de meeste middelen die hij van de homeopaat krijgt, 2x per dag 3 keer schudden. Hij krijgt dan middelen die via de slijmvliezen gaan, ik houd het flesje dus onder zijn neus. De veranderingen die ik merkte -hij kreeg het voor een bandblessure in zijn voet- was dat hij heel vlug weer erg soepel liep. Eigenlijk soepeler dan normaal. Symphytum is een middel voor de zachte weefsels, zoals pezen en banden. De Nederlandse naam voor symphytum is smeerwortel, en smeerwortelcreme wordt wel gebruikt bij spierpijn ook.
Cintaria schreef:Dankjewel voor jullie lieve berichten! Vervelende is dat hij nog hengst is en ik hem op de huidige stal eigenlijk maar 10 dagen 'kwijt kan'. Ik moet dus op zoek naar een andere stal tot hij gecastreerd kan worden, wat ten vroegste september gaat zijn als het weer terug gaat afnemen.
Wat betreft de osteopaat, ik ben ook echt heel tevreden van hem! Hij is behoorlijk prijzig maar het geld wel echt waard, naar mijn mening is hij de beste qua osteopathie dus ik ben blij dat hij mijn jaarling wil begeleiden._lotteeee schreef:Ik heb altijd de Arnica D30 korrels.
Die zijn zoet en eten ze graag.
Bedankt voor de uitleg! Mag ik vragen waar je deze korrels hebt gehaald? Ik heb me suf gezocht en heb nu wel Arnica gevonden maar het zijn eerder kleine pilletjes en ik kan niets van D30 op de verpakking terug vinden.Koper schreef:Sympythum (en arnica) heb ik ervaring mee, in homeopathische vorm. Mijn ruin, die halswervelartrose heeft, reageerde er erg goed op. Hij kreeg het destijds niet voor de artrose - want we wisten niet dat hij dat had- maar voor een bandblessure. Een goede homeopaat kan je er aan helpen, een flesje kost een paar euro en je kunt er, afhankelijk van hoe vaak je het moet geven en hoe veel keer je moet schudden, minimaal 6 weken mee doen.
Wat fijn om te horen! Ik heb een flesje Symphytum aangekocht en normaal leveren ze dit vandaag, ik ga het dus meteen testen. Welke hoeveelheid gaf jij je paard? En op welke manier zag jij verbetering bij je ruin?
Absolem schreef:Ik zou hem niet castreren tot hij een jaar of vijf /zes is.
Omdat je aangeeft dat hij nu al extra ondersteuning nodig heeft om de boel goed te laten groeien. Als je hem castreert haal je een van zijn belangrijkste hormoon en daarmee groei apparaatjes weg. Het is bewezen dat hengsten sterker zijn dan ruinen. En anders wel ruinen die op latere leeftijd geruind zijn sterker zijn dan ruinen die vroeg gecastreerd zijn. Dus dan heb je niet alleen een betere botstructuur. Maar de spieren er omheen kunnen ook alles een stuk beter aan.
Ik zou dus nog even lekker profiteren van het feit dat hij nog hengst is en moedertje natuur je paardje een handje laten helpen.![]()
Cintaria schreef:Absolem schreef:Ik zou hem niet castreren tot hij een jaar of vijf /zes is.
Omdat je aangeeft dat hij nu al extra ondersteuning nodig heeft om de boel goed te laten groeien. Als je hem castreert haal je een van zijn belangrijkste hormoon en daarmee groei apparaatjes weg. Het is bewezen dat hengsten sterker zijn dan ruinen. En anders wel ruinen die op latere leeftijd geruind zijn sterker zijn dan ruinen die vroeg gecastreerd zijn. Dus dan heb je niet alleen een betere botstructuur. Maar de spieren er omheen kunnen ook alles een stuk beter aan.
Ik zou dus nog even lekker profiteren van het feit dat hij nog hengst is en moedertje natuur je paardje een handje laten helpen.![]()
Vanuit dat perspectief had ik het castreren eerlijk gezegd nog niet bekeken, dankjewel voor je inzicht! Mijn voorkeur gaat ook absoluut niet naar vroeg castreren maar een stalplaats zoeken voor een hengst is niet simpel, zeker niet met de extra zorgen die hij nu nodig heeft.
Wat betreft de overige reacties: bedankt voor jullie meedenken! Ik ben even alle opties en mogelijkheden aan het bekijken.
Absolem schreef:Ik ben wel nieuwsgierig hoe het inmiddels gaat met je paardje?