Grasmasker/hoefbevangen

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, Coby, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

spatie

Grasmasker/hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:42

Ik hoop dat ik het hier goed plaats.
Anders mijn excuses

Één van de shetlanders van mijn vriendin is enorm gevoelig voor hoefbevangenheid. Afgelopen zomer aantal keren op tijd bij geweest. Uiteraard word hij van het land gehaald, en samen met een andere shet in het paddock . Dit tot groot verdriet van de twee paarden die in het land blijven. Wat weer stress veroorzaakt. Het land is groot ,En in stukken verdeeld, steeds gaan deze 2 er onder door, hoeveel stroom er ook op staat. 3 rijen/lagen stroom draad en nog eronder door gaan ..hopeloos, aangezien het verder een super leuke pony is en een hechte kudde , zijn we aan het zoeken naar alternatieven voor aankomend jaar. En is een grasmasker miss een optie.zodat ie toch 24/7 op het land kan blijven .de vraag is zijn er die ervaring hebben met grasmasker . Zou dit een optie kunnen zijn.
De andere shet en 2 paarden hebben gek genoeg nergens last van. Ze staan eigenl ijkk altijd 24/7 buiten

D_akota

Re: Grasmasker/hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:02

Ik gebruik al jaren een masker bij mijn shetje. Zodra het weer warmer wordt gaat die op. Bij hem werkt het goed. Maar ik gebruik ook cbd olie sinds kort en ik heb het idee dat dit ook goed werkt, ben het nog aan het testen

spatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 22:52

D_akota schreef:
Ik gebruik al jaren een masker bij mijn shetje. Zodra het weer warmer wordt gaat die op. Bij hem werkt het goed. Maar ik gebruik ook cbd olie sinds kort en ik heb het idee dat dit ook goed werkt, ben het nog aan het testen

Bedoel je cannabis olie?

Ze overwegen de afrastering aan te passen..ipv 3 "lagen" schrikdraad lint. 4 in de hoop dat hij er dan niet meer onder door kan

D_akota

Re: Grasmasker/hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:18

Ja klopt dat is cannabis olie. Lijkt goed te werken,hij loopt nu weer goed

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:02

Is eventueel strookbegrazing een idee? Dat ze wel bij elkaar staan maar dat er een stroomdraadje tussen zit.

Ik had ook een pony die enorm gevoelig was voor hoefbevangenheid. Ik heb toen ook een graasmasker gekocht en dat hielp wel, echter wel de tip om een van hard materiaal te kopen. (Is dan volgensmij een muilkorf ipv graasmasker? Weet niet zeker) De mijne had eerst een van zacht materiaal en die had het kleine gat heel erg groot gemaakt door 'm kapot te bijten :+ Had dus niet zoveel nut, want dan kan die nog heel z'n mond vol proppen.

Dus ik zou voor een graasmasker gaan van hard materiaal en eventueel als je ze op die weide wilt houden aan strookbegrazing gaan doen, in ieder geval voor je shet. Dan kan die toch minder eten dan wanneer die op een groot weiland staat.

JM :#

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie